Mgr. Jiří Zimola

  • Z 2020
  • Nová Bystřice
  • místostarosta
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.09.2011 10:21:53

Odplavené peníze

Odplavené peníze

Komentář Jiřího Zimoly k situaci v dopravě.

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ve světle neustále se snižujícího objemu peněz na dopravu, ve světle včerejšího projednání rozpočtu ČR na rok 2012 vládou, ve světle úsměvných názorových obratů ministra dopravy Dobeše působí jako z jiného světa zpráva, že každý Čech zaplatí tisíc korun za chyby někdejšího ministra dopravy Aleše Řebíčka (ODS) a jeho kolegů při čerpání evropských dotací. Evropští úředníci totiž definitivně odmítli proplatit pět dopravních staveb, se kterými se začalo v éře, kdy ministerstvo řídil právě Řebíček. Jedním z projektů, který nebude údajně z Evropských fondů proplacen, je projekt splavnění Vltavy z Českých Budějovic do Hluboké nad Vltavou a z Hněvkovic do Týna nad Vltavou, tedy projekt, který je terčem kritiky široké veřejnosti za vyhazování peněz do nesmyslné stavby. Proč? Splavnění Vltavy na dvou úsecích mezi Českými Budějovicemi a Týnem nad Vltavou ztroskotalo na tom, že projekty byly kdysi prosazeny jako tzv. vodní dopravní cesta, ale od začátku je každému jasné, že na úzkém toku se mohou plavit maximálně výletní parníky a ke skutečné „vodní cestě“ má takový projekt velmi daleko.

Dlouhodobě kritizuji projekt splavnění Vltavy a dlouhodobě se přu s některými jeho zastánci. Rozumím starostům měst a obcí, ležících na toku Vltavy, že splavnění podporují a slibují si od něj další zvýšení cestovního ruchu. Ptám se však, jestli by projekt stejně vehementně podporovali, kdyby jej měli platit ze svého? Oceňuji také, že se v rámci tohoto projektu upravilo a vyčistilo koryto řeky Vltavy, což může být jen pozitivní v případě větší či menší povodně. Měl jsem ale představu, že Vltava se díky tomu stane plnohodnotnou vodní cestou, kterou by mohli využívat nejen turisté, ale hlavně dopravci pro ekologickou formu přepravy zboží. To se bohužel nenaplnilo a návratnost této investice se tak pohybuje v řádu stovek let. Opravdu máme v dnešní době na to, dopřávat si luxus takových investic, když v jižních Čechách nemáme dokončenou dálnici ani kapacitní železnici?

J.Zimola, jihočeský hejtman a stínový ministr životního prostředí za ČSSD

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama