ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,49. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.07.2010 18:39:00

Státní maturity chceme

Státní maturity chceme

Josef Dobeš uvádí na pravou míru informace okolo státních maturit a navýšení mezd ve školství.

1. státní maturita: ve vládním prohlášení se nehovoří o zrušení státní maturity-to by šlo proti logice celého prohlášení. Naopak chceme zavést srovnávací zkoušky na základních školách, unifikovanou učňovskou závěrečnou zkoušku a státní maturitní zkoušku. Cílem je nastavit standart vědomostí, dovedností a kompetencí, které má žák , student ovládat. Je to jeden z kroků, jak zlepšit úroveň ve školství. Právě na tento záměr je vázáno druhé navýšení objemu mzdových prostředků do školství – 4 mld. Kč.

Nedovedu si představit, jak bychom zdůvodnili učitelům, že si nevážíme jejich mnohaletého úsilí, spousty obětovaného času na tento státní záměr. O vynaložených finančních prostředcích ani nemluvě.

Je třeba odstranit možné chyby v logistice, vyladit obsahové sporné body. O tom je třeba diskutovat a já se urychleně sejdu s učiteli, kteří mají věcné výhrady. Je třeba shromáždit všechny argumenty a pak do konce prázdnin rozhodnout: Jdeme do toho nebo odložíme o rok tento projekt .

2. Navýšení mzdových objemů do školství o 6,1 mld. Kč. To je výborná zpráva v době , kdy v rozpočtové sféře jsou platy zmraženy na tři roky. Rodící se koalice jasně deklaruje, že učitelé jsou skutečně prioritou.

V první fázi jsou peníze určeny na posílení platů mladých učitelů do minimální mzdy 20 tisíc (bez osobního ohodnocení), tedy dorovnání tarifů v jednotlivých stupních pro kvalifikované učitele. Jedná se přibližně o 35 tisíc učitelů. Součástí toho uvažuji o náborovém příspěvku pro nastupující učitele. Je třeba přívést do škol mladé , kvalifikované učitele. Pokud to nedokážeme, tak do 10 let odejde ze škol silná skupina dobrých a kvalifikovaných učitelů, kteří nestihnou předat zkušenosti svým nástupcům. To je snad největší hrozba českého školství.

Ve druhé fázi dostanou přidáno učitelé do nenárokové složky platu a to celkem 4 mld. za zavedení nutných reforem ve školství. Srovnávacích zkoušek na ZŠ a státních maturit na SŠ. Je třeba nastavit standart vědomostí, znalostí a kompetencí u žáků a studentů. Stejně tak je třeba klást důraz na přidanou hodnotu školy, tedy ohodnotit, jak dokáže pracovat s dětmi, které jsou handicapované. Tato opatření pomohou zastavit klesající úroveň výuky v našich školách a pomohou našim dětem k větší konkurenceschopnosti uvnitř EU.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama