Mgr. Marta Semelová

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,62. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.10.2012 12:40:16

Nepromyšlené změny MHD

Nepromyšlené změny MHD

Zářijové změny v pražské hromadné dopravě přinesly klady i zápory, přitom nemálo negativ bylo zbytečných. Nelze se divit, že občané sepisují připomínky a petice.

Klub KSČM opakovaně žádal, aby změně koncepce předcházela řádná diskuse s městskými částmi, odborníky a veřejností - ne pouze hra na diskusi ve velmi krátkých termínech, navíc způsobem, kdy sice byly připomínky vyslechnuty, ale nebyly brány v úvahu. Nedošlo nejen k této diskusi, neproběhla však dokonce ani ve výboru Zastupitelstva hlavního města Prahy. (Situace se nyní opakuje, když je opět bez řádného projednání připravován návrat tramvají na Václavské náměstí, tedy tolik kritizovaný souběh linek, v tomto případě metra a tramvají.) Neuspěla ani naše snaha zařadit změny koncepce pražské hromadné dopravy jako řádný program jednání ZHMP a na interpelace bylo odpovězeno náměstkem Josefem Noskem víceméně tak, že bude ponechán určitý čas, aby si na změny občané zvykli.
 
Nepopírám, že některé změny jsou k lepšímu, ale u mnohých je tomu naopak. Občané, především s pohybovým handicapem, s kočárky apod., ale také městské části se proto právem ozývají a žádají řešení. Ať už jde o nové jízdní řády, změny linek(i v době jízdy přímo na trase, což působí zmatky), krácení a rušení spojů (způsobuje to komplikace pro řadu spoluobčanů), zpožďování autobusů včetně metrobusů.
 
V mnoha případech se naplnila varování odborníků, že např. na metrobusy nejsou pražské ulice připraveny. Právě na toto riziko přitom dopředu upozorňovali odborníci z ČVUT, kteří na změnu v MHD vypracovávali oponentní posudek.Podle nich je plán špatně připraven, ve městě chybí preferenční opatření, jako je dostatek volných pruhů nebo úprava světelné signalizace.
 
Diskutabilní je množství ušetřených peněz. ROPIDem deklarovaná úspora 400 milionů Kč je z říše snů - ČVUT již dříve upozornilo, že ROPID vůbec nepočítá s tím, že horší služby odradí cestující a klesnou tržby. Do částky byla navíc započítána i úspora ze zrušení víkendového provozu metra, ke kterému ale došlo již dříve. Kromě toho na řadě linek musely přibýt spoje, aby se cestující do vozů vešli. Přecpané bývají také tramvaje, a to v místech, kde místo dvou vozů jezdí pouze jeden. Nemyslím proto, že by tyto změny přispívaly ke kultuře cestování. To ostatně dokazují i časté připomínky, které nám docházejí od občanů z různých městských částí. Konkrétně např. z MČ Praha 3, kde se změnila doba odjezdu prvního ranního spoje autobusové linky č. 124 ze stanice Habrová z dřívějších 4:37 hod. na 5.03 hod. Přitom tento první spoj využívaly zaměstnankyně pošty, uklízečky, sanitářky a pracovnice telefonních ústředen se začátkem pracovní doby v 5.00 hodin. Nyní se nemohou dostat včas do práce. Na Praze 6 zase došlo zrušením autobusu 218 ke ztrátě přímého napojení Dědiny a okolí na metro. Občané žádají obnovení linky do doby zprovoznění metra ve stanici Veleslavín. Zrušením autobusu č. 217 došlo ke ztrátě přímého spojení z Dejvic, Střešovic a Břevnova na Smíchov. Problémy jsou i na Praze 15. Od 1. září jede z metra Skalka do Hostivaře jediný autobus – č. 296 - ovšem pouze dvakrát za hodinu, a to i ve špičce. Když nechtějí lidé čekat 30 minut, musejí jet jiným autobusem a na Zahradním Městě přestoupit na tramvaj. Pro starší lidi úžasné »zlepšení«! Kdo potřebuje dojet z Hostivaře na úřad MČ Prahy 15, musí buď autobusem 296 (dvakrát v hodině), nebo jednu stanici tramvají a pak přestoupit na autobus. Opět komplikace pro staré lidi, nemocné, zdravotně postižené a matky s kočárky. Další »vymožeností« je zkrácení této linky, která dříve končila u Tesca, což vyhovovalo obyvatelům při nákupech. Teď musí přestupovat nebo jet autem.
 
Problémů je mnohem více, žádáme proto magistrát, Dopravní podnik, resp. ROPID, aby veškeré připomínky byly řádně vyhodnoceny a aby došlo k patřičné nápravě.

Marta Semelová
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama