Mgr. Martin Červíček, Brig.gen.v.v.

  • ODS
  • Náchod
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,35. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

31.10.2019 0:47:00

Neříká se, za kým náklady půjdou

Neříká se, za kým náklady půjdou

Projev na 12. schůzi Senátu dne 30. 10. 2019, ke změně zákona o dráhách.

Vážený pane předsedající, pane ministře, kolegyně, kolegové, já bych chtěl poděkovat ministerstvu dopravy za to, že se rozhýbalo v tématu jednotné dopravní jízdenky. Nicméně podle mých informací z posledních jednání jsem přesvědčen, že tady existují ještě dva problémy, na které jsem nedostal odpověď a ani tento zákon s tím nijakým způsobem nepracuje v důvodových zprávách. Jedna věc se týká samotné technické implementace nejen systému, který bude zřizovat ministerstvo dopravy v souvislosti s jednotnou dopravní jízdenkou, ale především v návaznosti na systémy jednotlivých krajů, které musí být připojeny do tohoto systému. Já jsem informován o tom, že má docházet k nějakému plánování zkušebního provozu v některých krajích a na to, že účinnost je plánována na prosinec roku 2020, tak jsem zvědav, jestli předpokládané, co je v zákoně, bude nakonec naplněno.

A v souvislosti s tímto se hovoří v zákoně o povinnosti platit dopravcům náklady, které budou spojené s touto technickou implementací. A nehovoří se, za kým náklady půjdou. Za zřizovatelem? Ministerstvem dopravy? Nebo se budou dopravci obracet na jednotlivé kraje, které jsou objednavateli veřejné služby v rámci například železniční dopravy v jednotlivých krajích?

Tak to jsou mé dvě poznámky a poprosím o nějakou stručnou reakci. A možná ke svým předřečníkům souvislosti s povinností správy železnic v souvislosti s kácením různých porostů apod. Já s tím souhlasím, nejsem si úplně jistý, jestli jste nás ujistil v tom, že nebudou káceny zbytečně jednotlivé stromy, které jsou různě vzrostlé apod. Ale já mám trochu ještě jiný, obrácený problém, který čtu z toho ustanovení. Povinnost se mění na právo. A z praxe moc dobře vím, že povinnost už v současné době není 100% naplňovaná a že dochází k různým problémům, které souvisí s provozem na železnici a že si to velmi často správa usnadňuje tím, že vydává tzv. foukací rozkazy apod., protože není v dostatečné míře schopna zajistit průjezdnost na jednotlivých úsecích drah. Ale to je jen má poznámka, na kterou žádnou odpověď neočekávám. Děkuji.


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama