Mgr. Renáta Zajíčková

  • ODS
  • Hlavní město Praha
  • poslankyně
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,91. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

25.01.2023 6:34:00

Pedagogický leadership je jedním ze stavebních kamenů změny českého školství

Pedagogický leadership je jedním ze stavebních kamenů změny českého školství

Konference „Pedagogický leadership v ČR“ přilákala do Sněmovny klíčové aktéry českého vzdělávání

Pedagogický leadership byl hlavním tématem konference, kterou ve spolupráci s organizací Učitel naživo a redakcí Řízení školy pořádala poslankyně Renáta Zajíčková (ODS). Dvanáct vybraných hostů přineslo v diskuzních panelech svůj úhel pohledu na toto aktuální téma – od leadershipu jako inovace ve vzdělávání, přes příklady z praxe z ČR i zahraničí, až po systémovou podporu a roli zřizovatele. 

„Pedagogický leadership je jedním ze stavebních kamenů změny českého školství. Ředitelům a ředitelkám musíme umožnit, aby velkou část své práce mohli věnovat vedení učitelů a soustavné práci na jejich rozvoji. Ředitelé s vizí, kteří ji dokáží propisovat do každodenního chodu školy, pak dokáží zajistit, aby děti do školy chodily rády a učení jim dávalo smysl,” komentuje hlavní téma konference pořadatelka Renáta Zajíčková (ODS), poslankyně a předsedkyně Podvýboru pro regionální školství a celoživotní učení.

Mezi 140 hosty se objevili akademici, politici, zástupci zřizovatelů, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Národního pedagogického institutu ČR a dalších organizací, ale i samotní ředitelé.

„Ředitelé a ředitelky v Česku nesou na svých bedrech velkou většinu rozhodnutí o tom, co se ve škole děje. Dovednosti, které zastřešuje pojem pedagogický leadership, jsou zárukou, že ta rozhodnutí budou dělat ve prospěch dětí a jejich učení,“ říká Martin Kozel, ředitel organizace Učitel naživo. Ta se, mimo jiné, zaměřuje na vzdělávání ředitelů v programech Ředitel naživo a Lídr školy.

„Nestačí jen ubrat administrativu, v ředitelně musí být člověk, který podporuje profesní růst učitelů, dává škole vizi, pro kterou získá všechny – včetně zřizovatele nebo rodičů. Proto je nezbytné schopnost pedagogického leadershipu zahrnout do přípravy na ředitelskou roli. Je skvělé, že to vnímají i politici a ministerstvo školství,“ dodal sociolog Kozel.

„Bez ohledu na to, kam chceme ve světle geopolitického a ekonomického vývoje náš vzdělávací systém za 10 nebo 20 let posunout, je ředitel ve fungování školy klíčový aktér a svými rozhodnutími může kvalitu vzdělávání žáků zásadně zlepšit už dnes. U veřejnosti téma pedagogického leadershipu zatím moc nerezonuje, to musíme změnit,“ dodává poslankyně Zajíčková (ODS).

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama