RNDr. Pavel Poc

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,58. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.06.2010 16:07:28

Jsem překvapen dogmatickým postojem EK

Jsem překvapen dogmatickým postojem EK

EP varuje před smrtící noční můrou nákladní dopravy

Část europoslanců varuje před velkou hrozbou v oblasti bezpečnosti dopravy způsobené Evropskou Komisí, která navádí některé pravicové poslance, aby změnili evropský zákon a vyjmula řidiče nákladních automobilů z limitů přestávek na odpočinek. O návrhu bude hlasovat dnes parlament.

Před hlasováním tento týden na plénu ve Štrasburku, Stephen Hughes, místopředseda frakce S&D řekl: "Životy budou v ohrožení, protože únava zabíjí. Jsem znechucen způsobem, jakým Komise a někteří poslancí pravice manévrují. Jejich přístup by nechal vyčerpané řidiče, aby strávili řízením až 86 hodin týdně."

Pan Hughes dále řekl, že S&D a další progresivní síly v EP se zastaly pevných pravidel pro všechny řidiče nákl. vozidel napříč Evropou a to bez vyjímky. Dle platného zákona, pravidla nyní požadují řidiče, aby měli tři 9-hodinové pauzy týdně, dvě 11-hodinové a jednu 24-hodinovou. Dále mají 45 minutové pauzy pro každých 9 hodin práce v časovém rozmezí 24 hodin a to až pětkrát týdně.

Pan Hughes dodal: "Tyto limity se aplikují na všechnu pracovní dobu včetně administrativní práce během transportní operace. Přes různé mýty, které zde kolují, administrativní práce, která není vztahována na specifickou dopravní operaci je výslovně ze směrnice vynechána. Ale, abychom se vyhnuli zneužívání, administrativní práce během dopravní operace, jako je kontrola policií nebo celníky, je považována jako pracovní doba."

"V zájmu bezpečnosti, zákon limituje čas, který mohou tito řidiči strávit za volantem. Toto zahrnuje dobu, kdy řídí a další povinnosti jako nakládání, údržba vozidla, které může být fyzicky i časově náročné.

Jsem překvapen dogmatickým postojem Komise a jejích spojenců. Toto není otázka svobody provozu malých firem, je to o tom, mít rozumná pravidla pro bezpečnost a záruku, že silnice v EU jsou těmi nejbezpěčnějšími na světě.

Je to šílenství nechat lidi, které mají v rukou životy ostatních lidí, aby pracovali 86 hodin týdně. Rozumím tlaku na samostatně výdělečné řidiče, kteří pracují, jak nejvíc to jde, obzvláště v těchto těžkých dobách, ale nemůžeme si dovolit kompromisy, když jde o bezpečnost veřejnosti."

S tímto postojen zcela souhlasí také český europoslanec Pavel Poc, který říká, že prvotním zájmem Komise by mělo činit evropské silnice bezpečnějšími. "Tento návrh ale směřuje k pravému opaku"

Návrh směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice 2002/15/ES o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě

Evropský parlament návrh Evropské komise zamítl a schválil pozměňovací návrh S&D

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama