RNDr. Tomáš Hudeček, Ph.D.

ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

11.09.2014 17:31:00

Billboardová lobby ovlivňuje volby v hlavním městě

Billboardová lobby ovlivňuje volby v hlavním městě

TOP 09 v Praze naprosto odmítá, aby o výsledcích komunálních voleb v hlavním městě rozhodovala billboardová lobby.

Ta v posledních dnech rozjela nákladnou negativní kampaň proti současnému vedení města a dnes na základě lživých údajů pozastavila straně TOP 09 pražskou předvolební reklamní kampaň.

„Kvůli svému profitu a zájmu diskriminují jedinou politickou stranu a ovlivňují tak volby. Jedná se o bezprecedentní útok na svobodu politické soutěže. Zároveň se jedná o dobrou zprávu pro Pražany a důkaz, že se současné vedení města nedá koupit, že se na radnici nekrade,“ uvedl lídr kandidátky TOP 09 v Praze Tomáš Hudeček.

„O výsledcích voleb nemohou rozhodovat reklamní společnosti, ale pouze voliči,“ uvedl lídr kandidátky TOP 09 v Praze Tomáš Hudeček. „Bez billboardů se obejdeme, ušetřené peníze použijeme na kontaktní kampaň v Praze a ještě více se soustředíme na kontaktní a podporovatelskou kampaň,“ řekl Hudeček.

Billboardy mizí z ulic na základě rozhodnutí Svazu provozovatelů venkovní reklamy. Jeho členské firmy odstraňováním plakátů porušují uzavřenou smlouvu s TOP 09. Argumentují při tom tím, že TOP 09 v Praze spustila kampaň na 33 obřích reklamních nosičích (tzv. hypercubech), které podle jejich tvrzení nebyly řádně povoleny stavebním úřadem a jsou v naprostém rozporu s jím prosazenými Pražskými stavebními předpisy.

„Tyto nosiče jsou řádně povolené. Jsou to dočasné a přenosné reklamní plochy, na které se pražské stavební předpisy nijak nevztahují. Objednali jsme jejich umístění od 12. 9. do 10. 10. 2014, pokud jsou někde již nyní, je to na odpovědnosti firmy, která je má na starosti“ konstatoval Hudeček. Tyto nosiče používají i další politické strany, jejichž plakáty ale na billboardech v Praze zůstávají.

Stažení reklamních ploch není jediným krokem outdoorové lobby. Ta nedávno rozjela proti vedení Prahy i negativní kampaň s logem „Pražane, i ty přicházíš o své peníze.“

Regulaci neúměrné billboardové reklamy v Praze řeší pražské stavební předpisy, které schválila rada města Prahy letos v červenci. Podle nich už od října nemají vzniknout žádné nové billboardy v Praze a těm stávajícím do pěti let vyprší dočasná stavební povolení a postupně také z Prahy také zmizí. Na venkovní reklamě přitom outdoorové reklamní firmy získaly 2 miliardy korun za posledních 10 let a Praha z toho měla jen desetinu. Smlouvy s billboardovými firmami jsou tak pro Prahu značně nevýhodné. Byly uzavřeny za doby primátora Pavla Béma.  Ten kdo křičí, že Praha byla okradená, sám tak podle své vlastní rétoriky Prahu deset let okrádal.

„Za lobby outdorových firem se postavila pražská sociální demokracie, která navrhla, aby se na dnešním zasedání zastupitelstva hlavního města odložila platnost stavebních předpisů o rok a půl na leden 2016.  Tento krok je přitom v rozporu např. se zákonem o hlavním městě Praze. Stavební předpisy jsou totiž součástí rozhodování v rámci státní správy a jediným orgánem, který je smí projednávat, je rada, nikoli zastupitelstvo. Sociální demokraté a další, kteří pro návrh hlasují, tak porušují platné zákony této země ve prospěch stamilionových zisků outdoorových firem,” sdělil Hudeček.

TOP 09 se proti pozastavení kampaně bude bránit právními kroky.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama