RSDr. Vlastimil Balín

jednatel politického hnutí OMMO
  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,51. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.06.2010 21:37:01

Nováčci ze dvou mosteckých škol z Mostu se v Projektu Občan neztratili

Nováčci ze dvou mosteckých škol z Mostu se v Projektu Občan neztratili

Konečně. Projekt Občan obohacen účastí dvou "projekčních týmů" od jinud než z Moravskoslezského kraje. Radost kooradinátorky I. Havlínové z Ústí n.L. a senátora V. Balína z Mostu nebyla hraná. Díky patří žákům 3. a 15. ZŠ z Mostu.

V pátek 4. června 2010 se v Jednacím sálu Senátu PČR v Praze konal již 13. ročník celostátního slyšení Projektu Občan, který se zrodil na půdě USA. Jde o výchovně vzdělávací program pro druhý stupeň základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Podporuje jejich zájem a odpovědnou spoluúčast na správě věcí veřejných na úrovni obecní a regionální samosprávy a státní správy. 13. celostátní slyšení pořádal Výbor pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR, který nad akcí převzal i záštitu. Slyšení zahájil a celému jednání předsedal senátor za Mostecko RSDr. Vlastimil Balín. Který na slyšení přivítal 10 týmů z Vyškova, Havířova, Kunštátu, Hranic, Frýdku-Místku a historicky poprvé i dva týmy ze dvou mosteckých základních škol - 3. ZŠ  ul. U stadionu a 15. ZŠ ul. J. A. Komenského. Porota, v níž zasedali senátor V. Balín, I. Havlínová koordinátorka projektu a výkonná ředitelka občanského sdružení CIVITAS-CZ, J. Vildová z Velvyslanectví USA v ČR a J. Drabinová, učitelka ze ZŠ z Frýdku-Místku, neměla vůbec snadnou úlohu, protože letošní projekty byly vypracovány na více jak slušné úrovni. Byly na téma životního prostředí (např. ZŠ Vyškov 1 Modré oko Vyškova – obnova rybníku Kačence), projekty v rámci samosprávy (např. Gymnázium Hranice Cyklostezky v Hranicích či ZŠ Komenského Frýdek-Místek Bezpečně tam i zpět na téma přechodů pro chodce). Nejvíce projektů bylo na téma bezprostředního života na základních školách (např. ZŠ Havířov 1 Jsme na jedné lodi, ZŠ Havířov 2 Školní rádio Coolmanka, 3. ZŠ Most Život „parlamenťáka“ o práci školního parlamentu či 15. ZŠ Most na téma Možnosti trávení volného času na sídlištích a fungování školních klubů). Zajímavé byly i projekty reagující na další vážná společenská témata (např. ZŠ Kunštát na téma života nevidomých spoluobčanů Hmatová stezka, problematika sportovních fanoušků na sportovních utkáních Divadlo za peníze, nebo hra pro zdraví? Zaujal i opakovaný projekt adopce na dálku ZŠ Kunštát 1, kdy další projektový tým převzal štafetu po svých předchůdcích a pokračuje ve sponzorování Samuela Tschikyty ze Zambie.

Celostátní slyšení Projektu Občan zaznamenalo dvě premiéry a obě úspěšné. Gymnázium Hranice svůj projekt cyklostezek propojilo na své vrstevníky z USA, s nimiž uskutečnili několik videokonferencí a ukázali další možnosti mezinárodního rozměru Projektu Občan za využití nejmodernějších komunikačních prostředků jako je skype a faccebok. Druhou úspěšnou premiéru 13. slyšení obstarali nováčkové z Mostu. Žáci ze 3. i 15., ZŠ Most prezentovali své projekty jako již zkušení „projektanti“ Projektu Občan, kteří byli dosud převážně z Moravskoslezského kraje. Vedle hodnocení poroty si na závěr jednotlivé kolektivy sami hodnotily na symbolu stromu klady a zápory svých projektů. I zde prokázaly velikou míru sebereflexe, která by slušela nejednomu politikovi jak z vrcholové politiky, tak oblasti samosprávy. Soutěžící týmy opět prokázaly schopnost práce v kolektivu, vzájemnou podporu a součinnost týmů. Potvrdily, že metodika systému Projektu Občan je velmi slušně vypracována a že vzájemná výměna zkušeností při prezentaci projektů všechny účastníky obohacuje. Prostě ve vazbě na závěrečný symbol slyšení 13. ročník celostátního slyšení projektu Občan prokázal životaschopnost a prospěšnost „stromu“ Projekt Občan. (vb)  

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama