Strana Práv Občanů ZEMANOVCI

  • SPOZ
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,51. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.04.2015 16:52:00

Schling (SPO): Neinformovanost, populismus a malost politiků

Schling (SPO): Neinformovanost, populismus a malost politiků

Dopravní infrastruktura je pro každé velké město kostrou, okolo které se staví vše ostatní. Mnozí pražští zastupitelé to buď nevědí anebo vědět nechtějí. Smutnou ukázkou je osud železničního spojení centra Prahy s Kladnem a letištěm Václava Havla.

Na řadě železničních tratí směřujících ze středních Čech do centra Prahy je zájem cestujících tak velký, že dopravci jen obtížně zvládají jejich nápor. Lidé přišli na to, že je pro ně vlak lepší variantou dopravy, než osobní automobil. Ovšem Praha 6 jde jinou cestou. Stará se o to, aby lidé z Kladenska museli používat auta, postávat v dopravních zácpách a zaplňovat ulice Prahy 6 zaparkovanými auty - po dlouhém kroužení plnými ulicemi. Také taxikáři se radují! Letečtí cestující jim dávají vydělat. I když neradi! V evropských metropolích je železniční spojení letiště s centrem města pravidlem. Železničáři se už mnoho let snaží poskytnout Praze totéž. Ale narážejí na odpor Prahy 6 a 7. Aktuální stanoviska šestkových zastupitelů k modernizaci tratě na letiště a do Kladna uvádí časopis Šestka. Je to neradostná četba!

Někteří se stále mylně domnívají, že problém může vyřešit metro. Přitom je jasné, že do Kladna nepovede nikdy. Pro letiště by bylo jen částečným řešením - pro zaměstnance z pražské strany jistě ano, ale ne pro letecké cestující. Ti se nechtějí 40 až 50 minut tlačit v metru, které není uzpůsobeno pro přepravu rozměrných a těžkých zavazadel. Přitom vlak by je mohl do centra dopravit za dvacet minut v soupravách uzpůsobených pro specifické potřeby těchto cestujících. Někteří zastupitelé znovu mluví o rychlodráze. Přitom se nikdy neuvažovalo o rychlosti vyšší než 80 km/hod.

Jiní trvají na tom, že trať má vést pod zemí od Sparty až do Liboce. Že to bude o několik miliard korun dražší? Proč ne, když to má zaplatit někdo jiný! Ale on to nezaplatí a tak se stavět nebude. Přitom rozumné řešení není složité. Trať je třeba vést pod zemí v oblasti nádraží Dejvice. A jen tam! Především kvůli umožnění snadného přestupu mezi vlakem a metrem. Možnost téhož, u nádraží Veleslavín, zmizela realizací prodloužení metra A bez koordinace s modernizací tratě. Je to ukázka toho, jak otálení s uskutečněním potřebné stavby situaci nenávratně zhoršuje.

Důsledky mohou být až komické! Mnozí se teď diví, proč ve stanici metra Veleslavín nevedou eskalátory až na povrch, když tam letečtí cestující přestupují na autobus. Když se stanice projektovala, nikdo nepočítal s tím, že tam takový přestup bude. Na letiště přeci povede z města železnice!

Téměř všichni zastupitelé se starají o hluk v okolí tratě. Je to čirý populismus! Dnešní provoz na staré trati a s nemoderními vozidly je hlučnější, než bude na nové trati s moderními soupravami! A i kdyby to bylo jinak! Kolik obyvatel žije v bezprostřední blízkosti trati a kolik jich je ve velké části Prahy 6 obtěžováno hlukem a exhalacemi zbytečné automobilové dopravy? Mnohem více! Jenže to je obvyklá situace: křičící menšina převáží mlčící většinu.

Navíc nejde jen o Prahu 6. Neexistence pohodlného a rychlého spojení centra s letištěm nepochybně omezuje rozvoj turistiky do Prahy a do celé republiky. Obdobnou situaci můžeme vidět u Silničního okruhu kolem Prahy. Už desítky let se nedaří tuto silnici postavit a odvést tranzitní dopravu z husté zástavby. Protože i jen jedna obec dokáže přípravu stavby zastavit. Co to je za stát, který nedokáže prosadit veřejný zájem? Každá velká stavba se někoho negativně dotkne. Tomu se nelze vyhnout. Ale řešením by nemělo být zastavení přípravy stavby. Správným postupem může být jen jednání o výši odškodnění za utrpěnou újmu. A nemusí být jen majetková! I velmi vysoké náklady na takové odškodnění by byly jen malým zlomkem škody, která vzniká odkládáním stavby.

Zatím se nezdá, že by zastupitelé Prahy 6 dokázali vystoupit ze své zapšklosti a umožnili železničářům zmodernizovat „Buštěhradku"!

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama