Zbyněk Passer

  • HPP
  • Praha-Koloděje
  • starosta
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,66. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.09.2014 10:54:09

Nové parkování pro Prahu 5, 6 a 8 - další předvolební výkřik primátora Hudečka

Nové parkování pro Prahu 5, 6 a 8 - další předvolební výkřik primátora Hudečka

Městští radní schválili v rámci vytvoření nového systému parkování zavedení dalších zón placeného stání v hlavním městě. Nová pravidla by měla platit pro Prahu 5, 6, 8 a další oblasti, kam se zóny v budoucnu rozšíří.

Nedávno média oznámila, že městští radní schválili v rámci vytvoření nového systému parkování zavedením dalších zón placeného stání v hlavním městě; zároveň  odsouhlasili ceník parkovného, který by měl v nově zřízených zónách platit.  Nová pravidla by měla platit pro Prahu  5, 6, 8 a další oblasti, kam se zóny v budoucnu rozšíří. Kdy by ale měla začít platit, není (jako obvykle) dosud jasné; dříve avizované zahájení v září je již samozřejmě neaktuální.

Také v tomto případě se primátor  ve své předvolební kampani zoufale snaží  zachránit co se dá: po všech svých posledních aférách, např. peripetie s projektem Opencard  vč. úvah o návratu ke kartám papírovým, anebo skandální pokus o nevýhodný odkup akcií  Pražských  služeb,  se  dokonce uvolil nosit tíživý primátorský řetěz, po drtivé kritice vzal tento hanácký rodák veřejně na milost i ostatní velká města při propagaci naší země;  tentokrát se vytasil s nehotovým, narychlo slepeným plánem parkování.

Radní si ovšem v materiálu neopomněli schválit, že Magistrát  bude sám rozhodovat, na co peníze z parkovného využije. Že se tím opět navyšuje rozpočet, který rozděluje magistrát, je zcela zřejmé. Tím roste korupční prostředí.. Výnosy mají být děleny na základě předem uzavřených smluv s jednotlivými radnicemi. Peníze z vybraných  pokut za nesprávné parkování pak mají být příjmem městských částí, které budou rovněž vydávat  parkovací karty.

Chybí  koncepčnost,  chybějí odstavná parkoviště

Zpráva  mj. uvádí, že přijatá regulace byla schválena v rámci „nové koncepce“, ovšem základním rysem stylu vládnutí  primátora je zarážející nekoncepčnost veškerého jeho počínání:  nejprve zveřejní ukvapené závěry a zbrklá tisková prohlášení, vzápětí  následuje jejich opětovné  vysvětlování a odvolávání … a tak dokola. 

Naše hnutí Pro Prahu neustále poukazuje na absenci komplexní dopravní koncepce hlavního města, jejíž součástí by bylo celkové pojetí parkování.

Masivnímu zavádění a rozšiřování zón placeného stání dále od užšího centra města jakožto součásti komplexního řešení mělo nutně předcházet plošné zřizování  záchytných  parkovišť  typu P+R na okrajích stanic kolejové dopravy (metro, vlak, tramvaj). Skutečnost: odhadovaná potřeba je cca 30.000 míst, současná kapacita je pouze asi 10 %.

V předstihu se mělo zajistit vybudování odstavných parkovišť u stanic, resp. zastávek kolejové dopravy, odkud je největší příliv denní individuální dopravy, zejm. ze středočeských obcí. Samozřejmostí je provázání cenových tarifů s pražskou MHD a pokud možno zachycení co největšího počtu vozů ještě ve středočeských městech.

Naše hnutí prosazuje rovněž intenzivnější zapojení soukromých parkovišť a garáží do celého komplexního systému.

Opět musíme konstatovat, že Magistrát přezíravě vytvořil a schválil jakýsi materiál bez projednání s městskými částmi a jejich občany. Taková  praxe  se po nastávajících volbách nesmí opakovat.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama