Ing. Petr Vícha

  • SOCDEM
  • Karviná
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.11.2020 8:39:00

Obchvat Skřečoně dostane zelenou

Obchvat Skřečoně dostane zelenou

Ministerstvo dopravy po argumentech z regionu změnilo názor, obchvat Skřečoně dostane zelenou.

Obchvat bohumínské městské části Skřečoň, kterou denně projede přes jedenáct tisíc aut, se nakonec bude připravovat. Ministerstvo dopravy přehodnotilo své rozhodnutí ohledně přeložky silnice I/67. A to poté, co se do boje za jeho realizaci vložili nejen zástupci Bohumína, ale také Moravskoslezského kraje, Havířova i regionální poslanci.

„V září přišla Centrální komise Ministerstva dopravy s tím, že obchvat Skřečoně, Dolní Lutyně a Dětmarovic (I/67) je neefektivní, a proto není třeba jej vůbec projektovat. Namísto toho se bude přes vzácnou přírodní oblast Heřmanických rybníků připravovat realizace nesmyslného obchvatu, a to z bohumínské městské části Vrbice přes Rychvald až do Havířova (přeložka silnice I/68), který by měl podle místní znalosti ministerstva ulevit husté dopravě na Bohumínsku. Proti tomu jsme se ostře ohradili a premiéru Andreji Babišovi jsme poslali dopis, v němž jsme chybné rozhodnutí ministerstva kritizovali a žádali jsme, aby příprava obchvatu I/67 pokračovala,“ sdělil starosta Bohumína Petr Vícha.

Boj za skřečoňský obchvat kromě Bohumína veřejně podpořilo i vedení Moravskoslezského kraje, Havířova a poslankyně Andrea Babišová z Bohumína. Díky tomu se před pár dny uskutečnila videokonference všech výše zmíněných regionálních politiků s ministrem dopravy Karlem Havlíčkem i zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Při tomto on-line setkání se všichni účastníci z našeho regionu shodli na podpoře skřečoňského obchvatu I/67, na potřebě obchvatu Havířova a na tom, že alternativní cesta z Bohumína-Vrbice na Havířov přes Rychvald a chráněné území rybníků (I/68) není realizovatelná a nemůže nijak ohrožovat ekonomiku skřečoňského obchvatu. A co víc, tato alternativní komunikace se měla začít realizovat až deset let po plánovaném dokončení I/67,“ doplnil Vícha.

Po pádných argumentech všech dotčených stran ministr Karel Havlíček uznal, že rozhodnutí jeho Centrální komise bylo chybné a že se bude pokračovat v projektových přípravách skřečoňského obchvatu. Na on-line schůzce se její účastníci dohodli na tom, že ŘSD pošle ministerstvu dopravy žádost o přehodnocení rozhodnutí Centrální komise. Obchvat I/67 podpoří i Moravskoslezský kraj a oznámí ministerstvu záměr zrušit ve svých Zásadách územního rozvoje podporu přeložky silnice I/68 včetně jejího vypuštění ze svého Podrobného územního plánu.

„Všichni si uvědomujeme, že příprava projektové dokumentace, výkup pozemků i získání stavebního povolení bude velmi dlouhý a náročný proces. Ale od Ministerstva dopravy dostane zelenou a bude pokračovat. A pak máme naději, že se za osm let začne stavět, jak se původně plánovalo. Jsem velmi rád, že bojovat za správnou věc má smysl,“ upřesnil bohumínský starosta.

Jeho slova potvrzuje i jeho radniční kolega, místostarosta Lumír Macura. „Velice oceňuji, že se významní regionální politici dokázali semknout a sjednotit ve svých postojích vůči Ministerstvu dopravy a ŘSD. Je vidět, že když z regionu zazní jednotný hlas, tak lze prosadit i projekty, které jsou z našeho pohledu a zdravého rozumu jasnou prioritou. Paradoxně situaci napomohla i doba kovidová, protože svolat videokonferenci je mnohem jednodušší, než osobní setkání všech významných aktérů na ministerstvu,“ uzavřel.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama