Pomoc se týká období od 11. ledna 2021 do 31. března 2021. Podpora z programu je poskytována na náklady na provoz a udržení podnikatelské činnosti, tedy na osobní náklady, náklady na materiál, služby jako je leasing, odpisy, daně a poplatky, splátky úvěru či režijní náklady.
„Navazujeme na úspěšný program COVID Gastro-Uzavřené provozovny, který se ukázal jako jednoduchý s rychlým a snadným podáním žádosti. O tom svědčí mimo jiné to, že v programu COVID Gastro jsme obdrželi celkem 22 439 žádostí za téměř 3,4 mld. Kč,“ říká náměstek pro digitalizaci a inovace Petr Očko.
Žádosti podnikatelé podávají přes informační systém AIS, který už znají z předchozích programů. Podrobnosti jsou na webu ZDE. Program COVID 2021 mohou podnikatelé kombinovat s Antivirem, nelze ho ale spárovat s kompenzačním bonusem OSVČ. Podpora z COVID 2021 respektuje dočasný rámec Evropské komise, kdy na jednoho příjemce bude možné poskytnout maximálně 1,8 mil. EUR.
Podnikatelé si mohou vybrat ze dvou nových dotačních titulů. Do programu COVID – Nepokryté náklady (ZDE) začne MPO přijímat žádosti 19. dubna. Platí, že souběh obou dotací není možný, jde o alternativní způsob pomoci. Dotazy k programu COVID 2021 mohou podnikatelé posílat na e-mailovou adresu covid2021@mpo.cz, poradí i linka 1212. S přehledem programů pro firmy a OSVČ, které lze čerpat v současné době, a to nejen v gesci MPO, se lze seznámit ZDE.