Tomáš Murňák

  • Piráti
  • Praha 13
  • zastupitel měst. části
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,71. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

24.04.2021 14:01:00

Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice

Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice

Pražské zastupitelstvo včera na svém zasedání schválilo upravenou změnu územního plánu pro stavbu metra D v úseku Pankrác - Depo Písnice.

Původní schválenou změnu totiž zrušil Městský soud v Praze v roce 2015 z důvodu chybějícího posouzení vlivů na životní prostředí. Změna se týká Prahy 4, Prahy 12, pražských Kunratic, Libuše a Písnice, kudy nová trať metra povede.

Předmětem této změny územního plánu je převedení územní rezervy do návrhu a upřesnění trasy metra D, včetně stanic, vestibulů, depa metra a změna funkčního využití v okolí stanic. Aktuální znovupořízení změny Z 2440/00 ÚP SÚ hl. m. Prahy probíhalo v době, kdy byly k dispozici podrobnější projektové dokumentace vlastní stavby, zpracované pro územní řízení.

Metro je páteřním prvkem městské veřejné hromadné dopravy. Od doby schválení v současnosti platného územního plánu (v roce 1999) prodělalo koncipování rozvoje sítě metra názorový vývoj, daný především aspekty politickými, demografickými, finančními a v neposlední řadě technickými a provozními. Nová trasa D metra, respektive její úvodní realizační úsek, není novým záměrem; je již dlouhodobě součástí územně-plánovací dokumentace

“Musím podotknout, že vítám schválení upravené změny na metro D a jsem rád, že celá trasa je již stabilizovaná v územním plánu. V mezidobí byla totiž zpracována řada studií, které se daný dopravní vztah snažily řešit odlišnými způsoby. Metro mělo vést například i na kolejovém koridoru přes Vršovice, Michli, Nusle a Kačerov, a mělo jej přiblížit železniční dopravě, kde mělo částečně využívat i vlakový koridor. Velký díl práce patří nejen pracovníkům odboru rozvoje a IPR, ale i týmu pana náměstka Hlaváčka,” komentuje situaci Tomáš Murňák (Piráti), místopředseda výboru pro územní rozvoj, územní plán a památkovou péči ZHMP.

Mezi zásadní úpravy řešení trasy metra Dresp. okolí stanic oproti platnému územnímu plánu patří především vymezení jižního konce trasy v návrhu při doplnění stanice Depo Písnice, korekce průběhu trasy v prostoru Nádraží Krč, vymezení stanice Nemocnice Krč namísto Zálesí, korekce polohy stanic Nové Dvory (umožňující založení budoucího větvení do Modřan) a Libuš, řešení depa metra i jeho napojení a z toho vyplývající úpravy směrového i výškového vedení trasy. 


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama