Ing. Jiří Crha

  • ODS
  • Jihomoravský kraj
  • krajský radní
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,17. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

09.06.2021 8:39:00

Jihomoravští cestáři znají zhotovitele nového přemostění na Staré Blansko

Jihomoravští cestáři znají zhotovitele nového přemostění na Staré Blansko

Po několika letech příprav se podařilo 7. června 2021 zdárně uzavřít smlouvu se zhotovitelem díla „Přemostění Blansko“.

Jedná se o jednu z největších staveb, kterou Správa a údržba silnic JMK realizuje, a finální cena, dle podepsané smlouvy o dílo, činí více jak 264 milionů korun. Díky intenzivnímu jednání mezi krajem, městem Blanskem a Ministerstvem dopravy zaplatí většinu z této sumy právě stát. Vítěz s nejnižší nabídkovou cenou, společnost Metrostav DIZ s.r.o., počítá se zahájením prací v srpnu 2021, a to novostavbou okružní křižovatky na ul. Svitavská II/374.

„Jsem moc rád, že se tuto stavbu podařilo dostat do fáze podpisu smlouvy. Pro město Blansko je toto zásadní téma, protože kdo zná situaci na přejezdu na Staré Blansko, ví, jaké kolony se zde tvoří a jak problematický je tento přejezd zejména pro složky Integrovaného záchranného systému JMK. Teď pevně věřím, že zhotovitel dodrží termín dokončení stavby a my se ze strany města budeme snažit o eliminaci vzniklých omezení s touto stavbou,“ řekl radní Jihomoravského kraje pro oblast dopravy a starosta Blanska Jiří Crha.

Stavba začíná na ul. Svitavská na levém břehu řeky Svitavy a přemosťuje koryto řeky, železniční koridor a končí v průmyslové zóně na Starém Blansku. Napojení na stávající dopravní síť je pomocí novostaveb okružních křižovatek na ul. Svitavská II/374 a ul. Brněnská III/37937. Se stavbou souvisí nutné úpravy parkovacích ploch, chodníků, místních komunikací, sjezdů, oplocení, stávajícího zatrubnění potoka na Starém Blansku a vybudování opěrných zídek, nových chodníků, nasvětlení, odvodnění a úpravy a ochrany drážních objektů.

Most ev. č. 37937-3 je navržen jako nová dominanta lokality v podobě ocelového oblouku se síťovými závěsy.

„Je fakt, že takovéto mosty nestavíme každý den. S ohledem na to, že smontovaný mostní oblouk s vybetonovanou deskou bude umístěn na mostní pilíře výsuvem, bude celá realizace zajímavá i z technického pohledu. V dnešní době není jednoduché vysoutěžit zhotovitele, zejména takové velké stavby, neboť neúspěšní uchazeči v mnoha případech průběh soutěže opakovaně napadají. Tato stavba byla limitována tím, že jsme ji museli zkoordinovat s termínem celkové výluky na železniční koridorové trati,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic JMK Zdeněk Komůrka.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama