RNDr. Luděk Niedermayer

  • TOP 09
  • europoslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,3. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.01.2022 20:10:00

Počítejte se mnou

Počítejte se mnou

Komentář na facebookovém profilu k stavu naší železniční sítě

 Španělská trať na rychlost 350 km/h, zřejmě docela nesnadným terénem, proto má přes 30 tunelů a mostů, stála něco přes 2,3 miliardy eur. Při délce 119 kilometrů. Starší zprávy uvádí, že předchozí stokilometrový úsek (Zamora - Otero de Sanabria) vyšel dokonce jen na 900 milionu euro.

A tak si říkám, v čem je naše země jiná. Pohled do vyhladávače spojení mi řekl, že nejkratší cesta mezi nádražím v Praze a Brně trvá 3 hodiny a 2 minuty. Zahrnuje jízdu třemi autobusy a jedním metrem. Vlaku trvá zdolání vzdálenosti (vzdušnou čarou) necelých 200 km o 6 minut déle a pohybuje se tak průměrem ani ne 65 km/h.

V penězích hlavní problém není, jen z "pandemického fondu EU" (RRF) obdržíme 6,7 miliardy euro (přes 160 miliard korun), další stovky miliard, určené na modernizaci a dekarbonizaci naší ekonomiky, dostaneme od EU v jiných programech. Jen za peníze z RRF bychom teoreticky, při španělských cenách, poslavili 400 km vysokorychlostní železnice.

Vůbec nechci říct, že to nejdůležitější, do čeho má naše země investovat, je vysokorychlostní železnice. Ale nemohu se zbavit dojmu, že stovky miliard unijních i českých korun nám nějak pod rukama mizí, a v řadě oblastí to u nás vypadá více jako ve skanzenu, než jako v moderní evropské zemi 21. století.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama