Mgr. Martin Červíček, Brig.gen.v.v.

  • ODS
  • Náchod
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,35. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.11.2022 5:34:00

Cesta do Pece pod Sněžkou je bez omezení dopravy

Cesta do Pece pod Sněžkou je bez omezení dopravy

Řidiči mohou znovu bez omezení jezdit po silnici II/296 mezi Horním Maršovem a Pecí pod Sněžkou na Trutnovsku.

 Tři takzvané polské mosty v Temném Dole, které kvůli havarijnímu stavu musel Královéhradecký kraj kompletně zrekonstruovat, jsou od tohoto týdne plně průjezdné.

Dělníci za plného provozu postupně odstraní mostní provizoria a jak počasí dovolí, budou zde pokračovat dokončovací práce. Za vybudování nových mostů kraj zaplatil 187 milionů korun s DPH.

„Tři nové mosty na komunikaci II/296 jsou od tohoto týdne v režimu předčasného užívání a cesta do Pece pod Sněžkou a Malé Úpy je tak pro řidiče znovu průjezdná bez omezení. Chtěl bych v první řadě všem poděkovat za trpělivost. Přes 50 let staré mosty byly v havarijním stavu a bylo nezbytné postavit nové. Hlavním úskalím investice bylo zachování dostupnosti dopravy, protože mosty leží na jediné přístupové silnici do této části Krkonoš. Těší mě proto, že se nám povedlo souběžně zrekonstruovat všechny tři mosty najednou tak, abychom co nejméně komplikovali dopravu v dalších letech,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Stavební práce na mostech začaly v květnu 2021. Kvůli zachování průjezdnosti bylo nezbytné vybudovat mostní provizoria, přes která vozidla projížděla kyvadlově po celou dobu stavby. Ačkoliv hlavní část stavby nových mostů je hotová, dělníci ještě finišují zbývající práce, jejichž termín dokončení ale závisí na počasí. V těchto dnech také za plného provozu probíhá odstranění zmíněných mostních provizorií.

„Nové mosty mají zcela novou ocelobetonovou konstrukci o jednom mostním poli s betonovými opěrami a založením. Ocelové konstrukce nosníků jsou z patinující oceli, která nevyžaduje povrchovou úpravu v průběhu životnosti, takže nebude nutné provádět údržbu nad řekou, kde se vyskytují chránění živočichové. Zároveň mosty již nemají středové pilíře v korytě toku řeky Úpy. Samozřejmostí je zajištění řádného odvodnění a modernizace zádržných systémů,“ doplnil radní pro dopravu a majetek Václav Řehoř.

Rekonstrukce tří polských mostů je letošní nejnákladnější silniční stavbou Královéhradeckého kraje. Náklady na kompletní přestavbu mostů a opravu přilehlých silnic vyšly na 187 milionů korun včetně DPH. Kromě financí z krajského rozpočtu se na investici podílel také Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Jen letos kraj do silnic druhých a třetích tříd a také mostů investuje přes 1,2 miliardy korun.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama