Ing. Bohuslav Chalupa

velmi nespokojený občan
  • BPP
  • Komín
  • kontrolní výbor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,11. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.12.2022 11:39:02

Dobrovolné odvody?

Dobrovolné odvody?

... jen iluze nekompetentních úředníků a politiků ... a velmi nebezpečná pro případ, kdy se budeme muset skutečně bránit se zbraní v ruce

Kontext.

Obrana chce dobrovolné odvody

včera 9:33

Oldřich Danda

České ministerstvo obrany po ruské anexi Krymu v roce 2014 uvažovalo, že obnoví, když už ne povinnou vojenskou službu, tak alespoň odvody civilního obyvatelstva už v mírovém stavu. Ale tehdy narazilo na odpor mnoha politiků. Nyní se z toho poučilo a kvůli ruské válce na Ukrajině navrhlo změnu branného zákona, který počítá alespoň s odvody dobrovolníků. To už spory nebudí, ale je otázka, kolik lidí se přihlásí.

V letech 2013 – 2017 jsem jako poslanec vykonával funkci místopředsedy Výboru pro obranu, předsedy podvýboru pro akvizice Ministerstva obrany, obchod s vojenským materiálem a inovace AČR, předsedy Stálé komise pro kontrolu činnosti Vojenského zpravodajství, člena Výboru pro bezpečnost, člena Podvýboru pro ICT průmysl a e-Government, člena Podvýboru pro integrovaný záchranný systém a pro prevenci kriminality, člen Podvýboru pro vězeňství, člena Podvýboru pro migraci a azylovou politiku, člena komise pro kontrolu činnosti Generální inspekce bezpečnostních sborů a clena Vyšetřovací komise k prověření činnosti příslušníků Policejního prezidia České republiky, Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu Policie České republiky a státních zástupců Vrchního státního zastupitelství v Olomouci v souvislosti s reorganizací ÚOOZ a ÚOKFK Policie České republiky.

Mimo jiné jsem byl účastníkem projednávání ambice ministra Stropnického k zavedení povinných odvodů, kterou jsem pro řadu zásadních nedostatků jednoznačně odmítl a významně jsem přispěl k jejímu neschválení.

V oblasti jednotlivých parametrů obranyschopnosti země jako celku jsem aktivně využil možností  konzultovat tuto problematiku nejen s vojenskými, úředními a akademickými kapacitami ČR, ale i s odborníky z USA (Národní garda USA), Polska, Litvy, Ukrajiny, spolkových zemí Sasko a Bavorsko, Švýcarsko…

1.      Občané mající zájem aktivně spolupracovat s armádou

a)      ať už „cestou“ profesionálního vojáka či člena Aktivní zálohy AČR jsou již takříkajíc z celého rybníka odloveni a nyní už se v tomto směru bude paběrkovat

b)      Většina občanů ochotných pomáhat své obci, zemi, jiným lidem v době krize odmítá nosit uniformu

c)      za zásadní chybu považuji rozhodnutí vlády ANO a ČSSD / Hamáček a Parlamentu o nejen neřešení institucionalizace DOMOBRANY /sil Územní obrany/ Národní gardy/ ale o jejím striktním označení jako nezákonné aktivity!

2.      České republice, jako ostatně celé EU neoddiskutovatelně chybí institut CO a Branná příprava jako součást školních osnov

3.      ODVOD

a)      ať už ze zákona či dobrovolný, musí být společensky označen a opceněn jako zásadní/slavnostní/přelomový okamžik v životě občana, akt potvrzující jeho občanství, vlastenectví a uvědomění si své povinnosti vůči své vlasti

b)      pokud po odvodu nebude odvedenec v nejbližším termínu od pouhého administrativního aktu/registrace odvedení, tedy například do 2 měsíců, povolán k prezenční branné přípravě v trvání minimálně 3 měsíců včetně sobot a nedělí, je celý akt odvedení na dvě věci

c)      pokud tento prezenční výcvik nebude minimálně každé tři roky opakován, opět to postrádá smysl

d)      stejně tak bude odvod na dvě věci, pokud nebude k dispozici příslušné propojení národních registrů v reálném čase – minimálně registru Ministerstva vnitra, Ministerstva zdravotnictví /zdravotnických pojišťoven a Ministerstva obrany …a to tak aby Ministerstvo obrany mělo veškeré údaje o odvedenci - pokud jde o jeho zdravotní stav a bydliště – kdykoliv po zaregistrování odvedence/odvedení k dispozici

e)      zároveň je nutné řešit i pracovně právní/finanční a jiné náležitosti jak ohledně osoby odvedence tak i jeho zaměstnavatele, a to tak, aby ani jeden nepřišel díky službě vlasti k existenční, profesní či jiné újmě.

4.      Uvažovaná, definovaná lhůta na vycvičení vojáka/odvedence nejdříve za 1 rok je naprosto nesmyslná a neodůvodněná. Válečné nebo jiné masové krize, vyžadující účast ozbrojených sil netrvají a nebudou v současném světě trvat ne měsíce ale ani týdny!!!

a)      Jinými slovy – pokud budou občané, ať už ze zákona či dobrovolně, odvedeni a budou poslání do ozbrojeného konfliktu, aniž by absolvovali alespoň základní brannou příprav, budou se domů vracet jen a pouze v igelitových pytlích nebo v rámci výměny zajatců (pokud vůbec budou nalezeni)

b)      Pokud takový přístup a organizaci odvodů schválí parlament, označím každého zákonodárce za zločince.

Pozn.: každému kdo uvažuje o dobrovolném odvedení, nebo bude státní mocí povolán k aktu odvedení, doporučuji, aby striktně požadoval absolvování vojenského výcviku nejdéle do dvou měsíců a to v délce minimálně tří měsíců. V opačném případě je takový občan napůl sebevrah a jsem zvědav, jak budou pojišťovny – pokud jde o životní pojistky odvedenců – reagovat

5.      Pokud jde o stav branných a bezpečnostních sil – AČR, IZS, Celníků, Vězeňské služby, řekněme cca 100 000 občanů úhrnem

a)      tvrdím, že poměr skutečných bojových profesionálů (schopných vést aktivní a efektivní ozbrojený odpor vůči agresorovi) vůči uniformovaným úředníkům je cca 1 : 4 … 25 000 bojových profesionálů z řad AČR, IZS, od Celníků a Vězeňské služby má aktivně bránit 10 000 000 civilistů – JEDEN bojovník má chránit ČTYŘISTA civilistů ?!  = NAPROSTÁ ILUZE, NESMYSL A NEOPDPOVĚDNOST

b)      tvrdím, že v současné chvíli ČR nedisponuje kompletní vojenskou výstrojí a výzbrojí ani pro oněch cca 100 000 osob ve služebním poměru, natož pro dalších 100 a více tisíc odvedenců

6.      nikde jsem nezaznamenal snahu o

a)      dosažení vzájemné synergi s Civilními bezpečnostními službami, s občanskými organizacemi typu Liga LIBE, Českomoravská myslivecká jednota (ČMMJ), Řádem sv. Huberta, Asociací profesionálních myslivců České republiky, s držiteli dlouhých zbran

b)      o skutečně systémový a centralizovaný přístupe ke zvyšování fyzické zdatnosti v celé populaci nikoliv jen podporou úzké komunity sportovních profesionálů – v tomto kontextu si dovoluji upozornit, že vynikající roli sehrávali Sokolské slety a později Spartakiády…

c)      v souvislosti s obranyschopností jsem nikde nezaznamenal snahu o

- obnovu institutu Podniků zvláštního určení

- centralizaci nákupů a akvizic pro branné a bezpečnostní složky

- obnovu základních, čistě národních  soběstačností = pokud jde o vodu, energie, léky,    potraviny

Pozn.: komentář jsem zpracoval sám, bez desítek placených asistentů a úředníků, zdarma za cca 1 hodinu J

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama