Tomio Okamura

Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD)
  • SPD
  • Moravskoslezský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,96. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.07.2025 17:17:00

Praha prosazuje zákaz taxíků se spalovacím motorem

Praha prosazuje zákaz taxíků se spalovacím motorem

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k návrhu zákazu taxi se spalovacím motorem v Praze

 Fakt šílené. Praha vedená Piráty, SPOLU (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) a STAN prosazuje zákaz taxíků se spalovacím motorem. Zastavme klimatické šílenství! Magistrátní výbor pro dopravu připravuje návrh, který by v hlavním městě zakázal od září 2029 provozování taxislužby se spalovacím motorem. SPD odmítá Green Deal a zákaz aut na spalovací motory!

Návrh na bezemisní taxislužbu v Praze vznikl z pokynu náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti). Ten uvedl, že právě proběhlo připomínkování daného materiálu a nyní se nachází na samém začátku transparentního rozhodovacího procesu za čisté ovzduší a pokrokovou dopravu. Informovaly o tom Novinky.

„Nyní připravujeme notifikaci souladu s evropským právem, kterou nám doporučilo ministerstvo vnitra. Souběžně pokračujeme v technickém zpracování podkladů,“ uvedl náměstek Hřib. Hotový návrh poté bude předložen Zastupitelstvu a Radě hlavního města Prahy.

Ostrou kritikou na chystané změny reagovalo Sdružení českých taxikářů (SČT), které tvoří stovky šoférů podnikajících převážně „na vlastní pěst“. Jednotně tak hájí své zájmy – například v protireakci na konkurenční tlaky struktur velkých přepravních služeb.

Jedna z hlavních námitek SČT představuje výrazně pomalejší nabíjení baterií elektroaut v porovnání s klasickou tankovací pistolí do aut na fosilní paliva. Elektrický vůz dnes běžně trvá dobít až osm hodin. Proto by si taxikáři museli nejlépe zajistit místo u rychlonabíjecí stanice, která svůj účel plní kolem 30 minut.

„Avšak i s cestou k rychlonabíjecí stanici to zabere vzhledem k jejich malému počtu průměrně jeden a půl hodiny neplacené práce. Pakliže bychom pracovali jen 21 dní v měsíci, strávíme nabíjením 31,5 hodiny, tedy více než tři směny. Za rok je to 376 hodin strávených nabíjením,“ popsal Novinkám místopředseda SČT Arnošt Drozd, který provozuje vlastní taxík už 35 let.

Další problém podle SČT tak tkví v zatím nedostatečně husté síti nabíjecích míst pro takové množství vozidel. „V Praze se rozprostírá přes 700 dobíjecích stanic s 1215 dobíjecími kabely. Pouze 63 z nich je rychlodobíjecích,“ argumentoval Drozd.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama