ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 4,17. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

29.07.2013 14:34:08

Oprava letištní dráhy se blíží ke konci, hluk letadel by měl brzy ustat

Oprava letištní dráhy se blíží ke konci, hluk letadel by měl brzy ustat

V současnosti probíhá na Letišti Václava Havla generální oprava hlavní přistávací dráhy, kvůli které letadla musejí využívat „obletovou“ trasu vedoucí nad územím Prahy 5 a způsobují více nepříjemného hluku místním obyvatelům.

Původně měla oprava trvat až do roku 2014, nicméně plánované závěrečné etapy byly sloučeny a podle vyjádření Letiště Praha by mělo být vše dokončeno do 30. září letošního roku.

„Zkrácení doby trvání opravy vítáme, už nyní registrujeme stížnosti na hluk letadel, především z Jinonic a okolí. Není to opravdu nic příjemného a našim občanům rozumím. Na druhou stranu je ale jedním z přínosů rekonstrukce, kromě zlepšení technického stavu hlavní přistávací a vzletové dráhy, také výrazné zkrácení pravidelného každoročního servisu. Ten dříve trval až tři týdny, během kterých letadla létala nad Prahou 5, po modernizaci ale zabere pouze několik dní,“ sdělil starosta páté městské části Miroslav Zelený (UNP).

V současnosti využívá letiště pouze jedinou dráhu, kterou má k dispozici, a to vedlejší dráhu 12/30. Pro přistávání letadel je v běžném provozu využíván směr přes Prahu a pro starty směr na Kladno. Letiště vzhledem ke zvýšenému hluku letadel také nastavilo přísnější pravidla pro noční lety. „V době od půlnoci do 05:00 nejsou plánovány žádné pravidelné lety. Letiště umožňuje pouze přistání a starty zpožděných letů. Noční provoz mezi půlnocí a pátou hodinou se realizuje s ohledem na meteorologické podmínky převážně ve směru na Kladno a od Kladna,“ vysvětluje přijatá opatření pro Pětku pro vás mluvčí letiště Eva Krejčí.

Jednou z nejvíce dotčených oblastí Prahy 5 je oblast Jinonic, konkrétně okolí stolové hory Vidoule. Přistávající letadla se zde nachází pouze ve výšce zhruba 400 metrů nad zemí. Pokud dojde z meteorologických či provozních důvodů ke změně směru využívání dráhy a letadla vzlétají přes Prahu, tak se na úrovni Vidoule nacházejí ve výškovém rozpětí cca 780 až 1270 m nad terénem. Po celou dobu generální opravy je ale hluk monitorován stávajícími měřícími stanicemi a dočasně umístěnými mobilními stanicemi. Jedna z nich bude umístěna od 13. srpna do 2. září i v Motolské nemocnici. Orientační výsledky měření mobilními i stacionárními stanicemi jsou k dispozici na webové stránce http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/generalni-oprava/mereni-hluku/. Denní limit v chráněném venkovním prostoru staveb činí 60 dB, noční limit (od 22 – 06 hod.) 50 dB. Výsledky měření a porovnání s hygienickým limitem proběhne dle vyjádření Letiště Praha začátkem roku 2014 po vyhodnocení směrodatného leteckého provozu za celý rok 2013. O výsledcích budeme čtenáře informovat.

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama