Oldřich Bubeníček

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,75. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.01.2014 9:57:09

Nemůžeme neustále snižovat zátěž šetřením

Nemůžeme neustále snižovat zátěž šetřením

Ústecký kraj zavádí opatření pro rozvoj sociálních služeb.

Strategie rozvoje sociálních služeb Ústeckého kraje vznikla jako dokument vypracovaný Pracovní skupinou rozvoje sociálních služeb v reakci na nedostatečné financování sociálních služeb ze strany státu a rostoucí finanční zátěže Ústeckého kraje jako zřizovatele. Závěry budou použity pro další kroky vedoucí k rozvoji sociálních služeb, jako je zavádění standardů či evaluace.

„Ústecký kraj jako zřizovatel 14 příspěvkových organizací v oblasti sociálních služeb se dlouhodobě potýká se značnou finanční zátěží v této oblasti, a to zejména v důsledku státní dotační politiky od změny financování sociálních služeb (s účinností nového zákona od 1.1.2007). Nemůžeme ovšem neustále snižovat zátěž šetřením. Přijetím maximálně možných úsporných opatření by došlo k útlumu a stagnaci rozvoje sociálních služeb, dále by byly financovány pouze opravy majetku Ústeckého kraje v rozsahu havarijních stavů, což by mělo  v budoucnu vliv na nárůst v oblasti investic,“ řekl hejtman Oldřich Bubeníček.

Proto rada kraje ustavila pracovní skupinu, která zpracovala Strategii rozvoje sociálních služeb s cílem minimalizovat dopady krácení dotací MPSV ČR pro jednotlivé příspěvkové organizace zřizované Ústeckým krajem v oblasti sociální na rozpočet zřizovatele. Při zpracování tohoto materiálu se vycházelo z dostupných demografických údajů, ze zkušeností s provozovanými zařízeními sociálních služeb, poznatků o jejich technickém stavu a analýzy poptávky po sociálních službách dle jednotlivých typů zařízení.

Přijaté závěry reagují na vývoj počtu žádostí o umístění dle jednotlivých cílových skupin, sledují kriteria efektivnosti a maximální hospodárnosti provozu a využitelnosti objektů zařízení a současně i otázku zaměstnanosti v lokalitě, případně dochází i k návrhu na změnu cílové skupiny, kde se zařízení nachází.

Radní pro oblast sociálních věcí Martin Klika k tomu dodává: „Část objektů, ve kterých jsou poskytovány pobytové sociální služby, je vysoce ekonomicky náročná na provoz a vynaložené prostředky na opravy a udržování těchto budov přesto nevedou k naplnění ani k přiblížení standardu na ubytování. Proto se budeme řídit doporučeními nerozšiřovat zřizovatelské funkce o další zařízení sociálních služeb pro seniory, dokončení transformačních procesů, opuštění památkově chráněných budov, snižování energetické náročností budov a snižování provozních nákladů a ekologické zátěže.“

Strategie obsahuje dva materiály. Část „Sociální služby zabezpečované příspěvkovými organizacemi Ústeckého kraje (Informace o možnostech rozvoje poskytování sociálních služeb Ústeckým krajem) bude využita jako výchozí materiál k dalším krokům kraje v oblasti poskytování sociálních služeb (rozvoj sociálních služeb, evaluace, zavádění standardů). Část „Sociální služby zabezpečované příspěvkovými organizacemi Ústeckého kraje (situační přehled)“ je zpracována jako podklad pro realizaci investičních záměrů v oblasti pobytových zařízení zřizovaných Ústeckým krajem a realizaci záměrů dalšího poskytování sociálních služeb v příspěvkových organizací zřizovaných krajem v oblasti sociální.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama