MVDr. Josef Řihák

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,26. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.01.2014 9:26:58

Doprava je klíčovou oblastí pro zajištění rozvoje kraje i letos

Doprava je klíčovou oblastí pro zajištění rozvoje kraje i letos

Jednou z nejdůležitějších oblastí správy Středočeského kraje je doprava a dopravní infrastruktura. Její stav výrazně ovlivňuje ekonomickou úroveň regionu.

Spolu s dopravní obslužností má vliv na každodenní život a odráží se i v hodnocení spokojenosti žití v kraji.

Letos chceme ukončit čtyři desítky investičních akcí. Půjde o rekonstrukci komunikací II. a III. třídy i mostů. Na projekty za téměř 2,3 miliardy korun musí mít kraj zajištěné peníze. Budeme je čerpat formou dotací z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Střední Čechy, ze Státního fondu dopravní infrastruktury i ze Státního fondu pro životní prostředí. Samotný kraj věnuje na kofinancování, tedy spolupodílení se na finančním zajištění těchto akcí, ze svého rozpočtu 396 miliónů korun. Suma je to značně vysoká, proto se snažíme, abychom získali peníze z Evropské unie a fondů spravovaných státem.

Rozsah naší činnosti je kromě zajištění rekonstrukcí a modernizace silnic mnohem širší. Naší povinností je zajistit také bezpečný provoz na silnicích, které kraj vlastní. Proto jsme například řešili zajištění skalních masivů u komunikace z Vraného do Prahy. Letos zahájíme další rozsáhlou sanaci skalních masivů podél silnice II/102 v úseku Strnady – Štěchovice za více než 200 milionů korun. Peníze na všechny čtyři projekty, které jsou součástí uvedené dvousetmilionové částky, budou spolufinancovány z Operačního programu životního prostředí.

Počítáme s pokračováním a dokončením akcí, které jsme zahájili v roce 2013. Ať už je to dokončení rekonstrukce mostu v Čerčanech za více než 33 milionů korun anebo v Kladně-Švermově oprava silnice III/2388 Velvarská, které tamní občané i podnikatelé věnují velkou pozornost. Dokončit ji plánujeme letos v červnu. Ve stejném měsíci bude dokončena i oprava silnice II/259 Mšeno, která vylepší cestu klientům do místních lázní. V září pak chceme mít hotovou rekonstrukci silnice II/117 Žebrák – Hořovice a v říjnu také stavební práce na Severovýchodní tangentě v Mladé Boleslavi, a to okružní křižovatky u Intersparu.

V jarních měsících zahájíme desítky nových dopravních staveb. Budou mezi nimi mj. rekonstrukce silnice a mostu II/610 Svijany (termín zahájení květen), oprava mostu v Janově za 7,7 milionů (únor), vybudování průtahu v Bělé pod Bezdězem III/27235 (březen) či rekonstrukce silnice II/118 Příbram-Hluboš (červen). V dubnu chceme začít s dlouho očekávanou stavbou přemostění přes železniční trať v Poděbradech. Svým finančním objemem více než 217 milionů korun je naší největší letošní investiční akcí a bez finanční dotace z Regionálního operačního programu by ji nebylo možné spustit. A projektů s vysokou účastí dotací ROP je celá řada – třeba rekonstrukce silnice a vybudování kruhové křižovatky v obci Lety, vybudování průtahu v Kralupech nad Vltavou či oprava silnice II/105 v Jílovém u Prahy.

Samozřejmě, že veškeré stavební práce s sebou nesou i nezbytné uzavírky, objížďky i omezený provoz. Závěrem chci proto Středočechům říci, že jsme připraveni udělat vše pro to, abychom zajistili co nejmenší dopad těchto dopravních omezení na kvalitu dopravy v kraji.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama