Zbyněk Passer

  • HPP
  • Praha-Koloděje
  • starosta
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,33. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.08.2014 13:23:34

Každý den dřív doma

Každý den dřív doma

Doprava v moderním městě potřebuje inteligentní způsob řízení. Nebylo by příjemné být každý den dřív doma u rodiny? Chytré semafory řízené počítačem umí poznat, co se děje na křižovatce, a podle toho upravit průjezd aut a MHD.

Jen za uplynulých dvanáct let stoupla doprava v metropoli zhruba o třicet pět procent. Asi nejvíc to poznáte, když stojíte v nekonečných kolonách a popojíždíte v dopravních zácpách, abyste se konečně dostali na místo určení. Situaci sama o sobě nevyřeší ani stavba nových silnic, nadjezdů, mostů a silničních křížení.

Řízení dopravy nesmí znamenat omezování lidí

Nabízí se přitom mnohem jednodušší a elegantnější řešení, které navíc odstraní jeden z nejhorších negativních projevů takzvaného zklidňování dopravy - omezování obyvatel Prahy. Chceme řízení dopravy, které není založené na nejrůznějších zákazech, příkazech a omezeních. Lidé chtějí ve městě žít a volně se po něm pohybovat. Tato částečná řešení totiž jednak neřeší dopravu komplexně a s dostatečným nadhledem, ale hlavně je jejich produktem zbytečná šikana Pražanů. Výsledkem pak je, že se lidé cítí ve městě nesvobodně a nepříjemně.

Řešením jsou inteligentní systémy řízení

Momentálně existující dopravní systémy spíše informují o tom, že už se někde zácpa objevila, nejlépe tehdy, pokud už v ní dávno stojíte. Jak by ale vypadala doprava v Praze, kdyby existoval jednotný systém, který přesně ví, co se děje na jednotlivých křižovatkách? Pokud by měl dostatečný objem informací, mohl by včas reagovat na stále se měnící dopravní situaci a semafory řídit tak, aby k zácpám docházelo pokud možno co nejméně. Chceme zabránit situacím, kdy stojíte na prázdné křižovatce a dlouhé minuty čekáte na zelenou.

Chytré semafory umí na zácpu vyzrát

Chytré semafory dokážou dopravu plánovat a řídit, takže samy odkloní přijíždějící auta na objízdné trasy a nebo upraví cyklus tak, aby se kolona co nejrychleji rozjela. Budoucí inteligentní dopravní systém má být dokonce schopen sám 15 až 30 minut dopředu předvídat, kde hrozí kolony, a podle toho zareaguje; třeba tak, že semafor upraví fáze křižovatek a upřednostní jeden směr provozu před druhým.
U některých signalizačních zařízení se používá automatická pasivní detekce přijíždějících vozidel. Když vznikne zácpa nebo se stane nehoda, semafory ve městě se tomu okamžitě přizpůsobí. Jiná zařízení jdou ještě dál a zejména pro veřejnou hromadnou dopravu existuje i aktivní detekce, při níž počítač vozidla složitěji komunikuje s počítačem světelné signalizace. To umožní jezdit MHD včas a je tak pohodlnější pro cestující.

Pro Prahu chce jít moderní a inteligentní cestou

Politické hnutí Pro Prahu upřednostňuje chytrá a elegantní řešení problémů před násilným omezováním obyvatel. Myslíme si, že je mnohem lepší motivovat lidi pozitivně, než upravovat jejich chování pomocí restrikcí. Naše koncepce dopravy v Praze počítá s výstavbou parkovacích domů na okrajích města, která spolu s inteligentními systémy řízení dopravy zajistí, že město bude průjezdné i bez příkazů a zákazů.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama