Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

24.08.2014 10:42:00

Úředníci by měli sloužit občanům a měli by jim pomáhat

Úředníci by měli sloužit občanům a měli by jim pomáhat

Nápad, že radnice pomůže lidem vyřizovat jejich záležitosti zřízením průvodce byrokracie je opravdu povedený. Jako zastupitel a občan města Uherské Hradiště jsem totiž nemile překvapený, že tato pomoc již dnes neexistuje. Právě pracovníci na podatel

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 Souhlasím s tím, že například rezervační systém je vhodné nadále rozšířit, ale je nutno si uvědomit, že starší občané povětšinou nemají přístup na internet. Proto i tuto rezervaci by bylo možno zajistit na podatelně MěÚ. Ale to co je důležité jsou kvalitní a kompletní informace, které občan města a nejen on měl dostávat jako servis, hrazený z jejich daní. Z tohoto pohledu nějaký průvodce byrokracií nepomůže, ale je nutno vytvořit seznam služeb a jejich centralizaci. Dále je nutné, aby většinu formací získali občané buď na webu města, který vůči občanům není příliš vstřícný. Nebo právě na podatelně, místě to styčném pro informování občanů. A to nejen při osobním styku, ale i po telefonu či elektronické poště.

Proto je důležitá efektivita, odborná zdatnost a zkušenosti těchto pracovníků, včetně rychlosti poskytnuté informace. Také se domnívám, že by se měla upravit úřední doba tak, aby lidé mohli své záležitosti vyřizovat po ukončení svého zaměstnání. To by zlepšilo i vztah občanů k úředníkům města. Prostě samospráva i přenesená státní správa by měla být otevřenější a přátelštější vůči občanům města. Dnes je to spíše tak, že občan se svojí žádostí či stížností se stává obtížným hmyzem, kterého je nutno se co nejdříve zbavit. A také to chce personální audit, který ukáže, které odbory jsou více zatíženy a které potřebují personálně podpořit. A jedním z měřítek tohoto hodnocení je například čekací doba občana na vyřízení jeho žádosti.

Sociální demokraté berou vyřizování záležitostí občanů za veřejnou službu, která by měla být kvalitní a dostupná. Přesné a rychlé informace šetří nejen čas obyvatelům města, ale i čas samotných úředníků. Proto je daleko efektivnější problém vyřešit co nejrychleji a ne vést o něm několikaletou korespondenci. To opravdu nikomu nepomůže a zbytečně tato zbytečná administrativa zatěžuje úřad i samosprávu.Takže opravdu souhlasím s tím, že zbytečné běhání po úřadech nikomu neprospívá. Je jen otázka, proč se selským rozumem neřídila radniční koalice v minulých letech. Vypadá to spíše na to,jakoby se teprve dnes probudila ze sna

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama