ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.12.2014 15:15:09

Kraj otevřel letos již šestou novou železniční zastávku – Chýně-jih

Kraj otevřel letos již šestou novou železniční zastávku – Chýně-jih

Středočeský kraj dnes 16. prosince 2014 otevřel novou železniční zastávku – Chýně-jih, která poskytne lidem rychlé dopravní spojení do hlavního města.

Letos je to v pořadí již šestá nová zastávka na středočeské železnici. Od září letošního roku nově zastavují vlaky ve stanicích – Rudná u Prahy, Chýně, Jinočany, Hostivice-Sadová.

Zastávky se nacházejí na železniční trati č. 122 Praha-Smíchov Na Knížecí – Hostivice – Rudná, kde nyní jezdí během pracovního dne 12 vlaků v obou směrech a o víkendech a o svátcích sedm vlaků tam i zpět. Do září, kdy se tu otevřelo prvních pět nových stanic, tu pravidelně jezdily pouze dva víkendové páry vlaků.

„Další nová železniční zastávka na trati z Prahy do Rudné umožní lidem v těchto okrajových částech metropole rychle cestovat za prací, k lékaři, na nákupy i za zábavou,“ řekl náměstek středočeského hejtmana pro regionální rozvoj Karel Horčička, který se slavnostního otevření stanice zúčastnil spolu se zástupci Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) a Českých drah.

Zastávka Chýně-jih poskytuje lidem spojení do Prahy Smíchova přes Rudnou s cestovní dobou 28 minut, přímé spojení do oblasti Smíchova Na Knížecí za 45 minut, přímé spojení na pražské sídliště Řepy k tramvaji za 25 minut. Ve stanici Hostivice jsou vlaky navázány také na přestup na vlaky ve směru Dejvice, kam se z Chýně-jih cestující dostane za 30 minut a na pražské Masarykovo nádraží za 41 minut.

Na projektu se podílel Středočeský kraj a společnosti SŽDC, ROPID a ČD. SŽDC  nové zastávky financovalo, kraj pak nechal postavit přístupové cesty s osvětlením - a to i formou cyklostezek, odstavné parkoviště či boxy na kola. „SŽDC a Středočeský kraj tu společně investovaly desítky milionů korun a dále bude na tratích financovat navýšení rozsahu vlakové dopravy,“ dodal Karel Horčička.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama