Ing. Zuzana Baudyšová

  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,15. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

19.03.2015 16:20:00

Děti se chovají neskutečně, učitelé to přehlíží. Probůh, co to je!

Děti se chovají neskutečně, učitelé to přehlíží. Probůh, co to je!

Musím říct, že ke škole a ke školskému zákonu mám velký respekt, protože pro děti, kterým se nepodaří rodina, tak to nejbližší a to, co jim může pomoct a doslova je zachránit, je dobrý učitel a dobrá škola, která vytváří těmto dětem zázemí.

Jinak mám několik připomínek.

Zaprvé děti se speciálními potřebami, mám velkou radost, že se berou s plnou zodpovědností tyto děti v úvahu. Je hrubý odhad, že všechna ta opatření by přišla zhruba na 2 miliardy korun. Myslím si, že by bylo velmi dobré začít jednat s ministrem financí, aby byla tato částka pro děti vyčleněna a zablokována. Říkám to… Asi zrovna nepoužívám termíny odborné, ale myslím si, že mi pan ministr rozumí.

Dále, co se týká individuálního vzdělávání na druhém stupni základní školy, já sama mám dvě vnoučata v individuálním vzdělávání, z toho je jedna holčička v pěstounské péči, kterou má můj syn; a jsou děti, rodiče i učitelé velice spokojeni. Čili ptám se, myslím si, že je to drobná úprava, zda by nebylo možné i na druhém stupni základní školy, pokud jsou vytvořeny předpoklady, aby individuální vzdělávání fungovalo.

Ptám se, proč se řeší extra ministerské mateřské školy, mně to trochu zavání minulým režimem. Ale asi ministerstvo školství ví, co dělá.

Trochu mě mrzí, že jsem nenašla příliš v dětských domovech se školou, které jsou vlastně výchovnými zařízeními pro děti s výchovnými problémy a nesmí opustit budovu, takže škola je součástí dětského domova. I tyto dětí potřebují… Jsou to zničené děti ze zničených rodin a potřebují extra vnímání.

Jinak, co mi dělá velký problém, myslím si, že i s paní místopředsedkyní bychom to mohly v klidu probrat, je celá ta otázka kvalifikace učitelů. Já se přiznávám, že jsem byla předevčírem v jedné škole Středočeského kraje, kde jsme zafinancovali kyberinteraktivní představení o kyberšikaně. To, co jsem zažila, musím říct, že to bylo jako zlý sen, protože děti, přestože to představení bylo výborně podané, tak děti neskutečně se chovaly a učitelé je naprosto pasivně přehlíželi, tak jsem si říkala: Probůh, co toto je? Musím říct, že jsem odcházela hodně otrávená, na jednu stranu s velkým otazníkem, jestli učitelé už rezignují, nebo jak vůbec toto pojmout. Ale ptám se, kdybychom chtěli vydefinovat, jaké vzdělání by měli mít učitelé, zda pedagogickou, střední pedagogickou nebo vysokou školu, určitě nepodceňuji vzdělání. Vzdělání je velice důležité, ale řekla bych, že je tu dvojí pohled. Buď mohou mít skvělé vzdělání, mohou sbírat kredity a navštěvovat x vzdělávacích kurzů a možností pro další vzdělávání, ale zároveň se ptám, zda někdy není lepší paní učitelka se středoškolským vzděláním, která má srdce, která má děti ráda, ke které mají děti důvěru, děti se jí svěří, ona zná své děti stejně tak, zná děti ve své třídě zrovna tak jako své děti, své, jako biologická maminka. Čili kvalifikaci učitele školský zákon neřeší, hovoří se o tom registru. Já nejsem schopna to posoudit, jestli ten registr by byl ku prospěchu, nebo nebyl.

Ale tak, jak je to u ředitelů, zda je dobré těch 6 let, které by měl mít ředitel, ptám se, proč má mít dobu určitou, pokud je dobrý, ať slouží dál, a nemá své funkční období limitováno. Pokud není dobrý, může být odvolán třeba za rok.

To jsou snad drobnosti, já nejsem schopna to posoudit. Na jednu stranu si říkám, novelu zákona neuspěchávat, na druhou stranu se přidávám, že je asi skutečně na místě, aby už nějaký pevný základ existoval. Takže nechci dělat žádné problémy, popřát jenom panu ministrovi, aby to zvládl.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama