ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.01.2011 20:03:23

Tvrzení, že Phar Service profituje z mé pozice ministra, je lež

Tvrzení, že Phar Service profituje z mé pozice ministra, je lež

Ministr pro místní rozvoj by rád uvedl na pravou míru tvrzení Aktuálně.cz, který dal do přímé souvislosti zakázky získané firmou Phar-Service a jeho účinkování v roli ministra.

Ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský by rád uvedl na pravou míru tvrzení internetového portálu Aktuálně.cz, který dal do přímé souvislosti zakázky získané firmou Phar-Service a jeho účinkování v roli ministra. Vzhledem k faktu, že tento server již podruhé vypustil do světa podobně tendenčně zkreslená tvrzení, zvažuje také další právní kroky včetně podání občansko-právní žaloby pro poškození dobrého jména.

„Jakékoli spekulace, že firma Phar Service profituje z mého působení v pozici ministra, jsou liché. Článek Petra Holuba na serveru Aktuálně.cz, z něhož vychází tato obvinění, úmyslně zkreslil faktické informace, které jsem mu opakovaně poskytl. Rád bych připomněl, že bezprostředně po své nominaci na pozici ministra pro místní rozvoj, ke které došlo až 30. června 2010, a jejím přijetí koaličními partnery, jsem učinil veškeré právní kroky, abych se vyvázal z firmy Phar Service a předal jí svému synovi. Patnáctého července 2010 tak v nejkratší možné lhůtě proběhla mimořádná valná hromada, která tento záměr stvrdila. Od té doby nemám s firmou Phar Service nic společného a nijak nezasahuji do jejích obchodních aktivit.“

Klíčové omyly, které se objevily v článku na Aktuálně.cz

  1. Ministr Kamil Jankovský nevlastní žádnou firmu. Dne 15. 7. 2010 byl na mimořádné valné hromadě společnosti Phar Service odvolán, tudíž nemohl nic od státu získat.

  2. Autor článku na Aktuálně.cz nerozeznává rozdíl mezi obratem a ziskem. Firma Phar Service nebude ročně vydělávat na facility managementu pro IKEM 48 milionů korun. Zakázka je na 29 995 000 ročně. Ziskovost u takového charakteru zakázek je 4 až 8%. Součástí zakázky je také 8 milionů, které je možné uplatnit na náhle vzniklé nutné opravy. Jedná se o nejisté peníze “v záloze“, které nemusejí být vůbec uplatněny (nebude náhlá nehoda = nebude náhlá oprava).

  3. Jako další „kontroverzní zakázky“ pan Holub uvádí, nákup špičkových zdravotnických zařízení. Phar Service je však společnost provádějící v IKEM Facility Management (řekněme údržbu budov), což nemá s nákupem věcí jako je gama nůž nic společného. Jedná se o poněkud účelové a zavádějící srovnání.

  4. Pan Holub ve svém textu uznává, že zakázky byly vypsány mnohem dříve, než byly volby. Sám tedy popírá to, že by mohl mít Kamil Jankovský vliv na průběh zakázky z pozice ministra. Navíc MMR nemá se zdravotnictvím nic společného.

  5. Pan Holub uvádí, že zakázka je o 10 milionů předražená. Podle jeho slov znalci odhadli, že IKEM za loňský rok zaplatil 30 – 40 mil. V zápětí cituje pracovnici Phar Service, která uvádí smluvní částku 29 995 000 ročně. Pokud tuto částku zaokrouhlíme, je to 30 mil. Znamená to tedy, že je částka v pořádku a až 10 milionů v mínusu…. Počty pana Holuba jsou převrácené.

  6. Phar Service je společnost, která pracuje pro více dodavatelů, nejen pro IKEM. Je jednou z mála firem, schopných dodávat taková řešení, která splňují přísné předpisy spojené s provozem zdravotnických či laboratorních zařízení. Je tedy logické, že funguje i jako subdodavatel jiných firem právě pro technologie spojené s nutnou vysokou odborností v rámci farmaceutického, chemického, potravinářského průmyslu a zdravotnictví.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama