ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

29.08.2015 18:05:00

Nežádáme o nějaká zásadní vodní díla na německé straně

Nežádáme o nějaká zásadní vodní díla na německé straně

Ministři dopravy ČR a Německa se dohodli na účasti ČR při přípravě spolkového plánu dopravních cest

 Železniční tratě byly jedním z hlavních témat schůzky českého ministra dopravy Dana Ťoka a německého spolkového ministra Alexandera Dobrindta. Oba ministři se shodli, že projekty vysokorychlostních tratí musejí být pro oba státy ekonomicky výhodné a měla by je využívat i nákladní doprava. Ministři dále mluvili o splavnosti Labe nebo o otevření zbývajícího úseku dálnice D8 v příštím roce. "

Spolkový ministr nás přizval k projednávání projektů, které budou zahrnuty do spolkového plánu dopravních cest. Máme se podílet na přípravě nového vysokorychlostního spojení mezi Prahou a Drážďanami. Musíme zvážit, zda toto nové spojení nevyužít i pro nákladní dopravu, aby to bylo ekonomicky výhodnější," říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že zároveň požádal německou stranu o podporu železničního spojení Prahy a Mnichova.

Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt také pozval českého ministra k účasti na slavnostním zahájení železničního spojení mezi Aší a Selbem, které bude po více než šedesáti letech obnoveno letos 13. prosince. Ministr Ťok přislíbil svou účast a pozval německého ministra na otevření dokončovaného úseku dálnice D8 z Prahy do Drážďan. "Česká vláda udělala poslední kroky ke schválení zakázek pro odstranění sesuvu a měli bychom být beze zbytku schopni splnit slib, že uvedeme dálnici do provozu v roce 2016. Bude to důležitý milník pro spojení s Berlínem," dodává český ministr.

Do budoucnosti Labe se musí promítnout i ekologické ohledy

Velkým tématem jednání ministrů dopravy byla i splavnost Labe. Německá strana v současné době připravuje analýzu dalších opatření na Labi. Počítá s Labem jako s vodní cestou, kde se provozuje plavba a má zájem na zvýšení spolehlivosti splavnosti Labe i za nízkého toku. Do rozhodnutí o budoucnosti Labe se nicméně musí promítnout i ekologické ohledy, kde je třeba řadu otázek ještě dořešit. "Chtěl bych ocenit, že i takové politicky velmi citlivé téma jsme schopni pragmaticky řešit. Nežádáme o nějaké zásadní vodní díla na německé straně," dodal ministr Ťok.

Německý ministr dopravy přijel do Prahy po pěti letech. V letošním roce se jedná o čtvrté setkání ministra Ťoka s jeho protějškem. Poslední jednání proběhlo v rámci summitu Mezinárodního dopravního Fóra (ITF) v Lipsku 28. května 2015.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama