ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.03.2016 12:22:00

Samozřejmě je trochu problém, že jsme vyhlášku nevydali úplně nejdřív...

Samozřejmě je trochu problém, že jsme vyhlášku nevydali úplně nejdřív...

Odpověď ministra dopravy Ťoka na interpelaci poslance Adamce na 42. schůzi poslanecké sněmovny 3. března 2016:

Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážený pane poslanče Adamče prostřednictvím pana předsedajícího, máte pravdu, že státní správa nebo vláda má občas nebo ministerstva mají občas tendenci přenášet nějaké činnosti na ORP, na obce s rozšířenou působností bez toho, že by nějak dořešily, jakým způsobem se to bude kompenzovat, ale já se snažím, abychom takovéto věci na Ministerstvu dopravy dělali co nejméně nebo vůbec, a tady bych vás rád ubezpečil, že zrovna vyhláška 256/2015 Sb. není tímto případem.

Proč není, rád bych to zdůraznil, nejenom tím, abych předčítal text vyhlášky. Nicméně zákonem 247/2000 Sb. ani předmětnou vyhláškou není žádnému z obecních úřadů obcí s rozšířenou působností, dále jen ORP, stanovena povinnost vlastnit cvičnou plochu nebo autocvičiště. Není k tomu ani důvod, neboť zkouška z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel není totéž, co výcvik žadatele o řidičské oprávnění v autoškole. Jedná se o zkoušku znalostí, dovedností a chování, tudíž o premiérovou jízdu žadatele po kvalitně provedeném výcviku a může být samozřejmě udělána v normálním provozu. Tzn., není potřeba tady tato plocha.

Jak už jsem říkal, k provedené té první části zkoušky z praktické jízdy na motocyklu není nutné oproti výcviku žadatelů vykonávat zkušební úkony s vyloučením jakéhokoli provozu. To není podmínka ani ve vyhlášce, ani v zákoně.

V současné době prošla legislativním procesem novelizace zákona číslo 247, která stanoví povinnost žadatele, vykonat i druhou část zkoušky, a to přímo v silničním provozu samostatnou jízdní zkouškou bez přítomnosti zkušebního komisaře na motocyklu, přičemž komisař bude dávat pokyny prostřednictvím intercomu. Doposud probíhala s přítomností zkušebního komisaře na motocyklu.

Samostatná jízda v silničním provozu s různou intenzitou vyplývá i ze směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/126 evropská směrnice. Tzn., že z tohoto pohledu tady nevyplývá žádná povinnost vlastnit tuto plochu pro obce s rozšířenou působností. Ano, je to mírná komplikace pro autoškoly, které tento výcvik provádějí, protože ty takovou plochu musí využívat, buď ji musí vlastnit, nebo musí mít přístup na takovouto plochu, která tam je určená, ale když jsme celou záležitost debatovali s odborníky na bezpečnost provozu, na bezpečnost silničního provozu i autoškol, tak se shodli všichni, že toto je krok správným směrem.

Samozřejmě trošku problém byl, že jsme tu vyhlášku nevydali úplně nejdřív. 1. 11. 2015 byl hraniční termín, byl dohodnutý s legislativní radou vlády a vycházeli jsme z faktu, že na podzim a přes zimu se zkoušky ani výcvik příliš neprovádějí, a tak je tam dostatečný čas na to, aby se mohly na tuto situaci jak autoškoly, tak i ti školitelé vycvičit.

Já teď úplně nevím, jak bychom mohli lépe pomoci. Pokud se o tom můžeme bavit z hlediska bezpečnosti, tak zákon, který prošel včera, zákon o Státním fondu dopravní infrastruktury umožňuje dotace z hlediska bezpečnosti. Tam jsou dotační tituly na podobné věci. Pokud by je chtěly obce dělat, do těch se obce mohou přihlásit, popř. pokud by byla nějaká jiná věc, ale ze samotné vyhlášky nevyplývá, že by si obec musela takovou plochu pro provádění zkoušky udělat.

(...)

Já bych tady chtěl potvrdit, že ta zkouška by měla být udělaná za provozu bez asistenta, který sedí za řidičem. Důvod je samozřejmě požadavek Evropské komise a oné směrnice, kterou jsem citoval. Máme za to, že tím, že to je v zákoně ustanovené, tak je to zákonný způsob provozu motorky. My předpokládáme, že by každý zkušební komisař, ale hlavně ten, kdo dělá výcvik, měl toho řidiče připravit tak, že by měl zkoušku udělat bezproblémově. Samozřejmě stát se může cokoli. 

V tomto případě předpokládáme, že by odpovědnost za škody měla nést pojistka té autoškoly, ale já tohleto ještě prověřím a dám vám na to konkrétní odpověď, protože nechci tvrdit, že to je přesně tak. Takto si to vysvětluji, ale rád bych vám to potvrdil. 

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama