Ing. Miloš Petera

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.08.2016 14:51:00

Vyzveme ministra Ťoka. Není možné donekonečna hledat nové varianty řešení

Vyzveme ministra Ťoka. Není možné donekonečna hledat nové varianty řešení

Středočeský kraj trvá na co nejrychlejším zahájení stavby silnice 511 Modletice – Běchovice – dálnice D11, a to bez dalších variantních řešení, které požadují někteří starostové obcí na plánované trase stavby.

„Pro Pražský okruh je stavba 511 na jihovýchodním okraji hlavního města naprosto klíčová. Její zpožďování a zdržování mimořádně negativně ovlivňuje nejen dopravu v tomto úseku, ale i v celé metropoli a na středočeských silnicích v okolí Jesenice, Říčan, Úval a dalších měst a obcí v tomto regionu,“ prohlásil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD). Ten se kvůli zastavení příprav stavby silnice 511 opět sešel s náměstkem pražské primátorky Petrem Dolínkem (ČSSD).

„Dohodli jsme se, že společně opět vyzveme ministra dopravy Dana Ťoka, aby urychleně zadal vypracování nové studie vlivu stavby na životní prostředí, a to v koridoru určeném platnými Zásadami územního rozvoje hlavního města Prahy i Středočeského kraje. Pražský okruh je základní liniová stavba. Jeho trasa byla už mnohokrát diskutována, obce s ním počítají ve svých územních plánech. Není přece možné donekonečna hledat nějaká variantní řešení. Je třeba začít stavět, a odlehčit tak konečně pražským a středočeským silnicím, po kterých nyní vedou provizorní tranzitní trasy,“ upozornil hejtman Petera.

Plánovaná silnice 511 je spojkou od dálnice D1 z oblasti od Modletic k hradecké (D11) a mladoboleslavské dálnici (D10) u Černého Mostu. U Modletic již na D1 navazuje funkční Pražský okruh směrem k Vltavě a dál k dálnicím D 4, D5, D 6 a D7 u Ruzyně. Na území hlavního města prochází plánovaná stavba přes katastry obcí Běchovice, Dubeč, Uhříněves, Královice, Nedvězí a Kolovraty. Ve Středočeském kraji je trasa vedena přes katastry Říčan a Nupak.

Trasa stavby 511 zachovává odstup od obytných sídel tak, aby došlo k co nejmenšímu negativnímu ovlivnění životního prostředí. Z toho vyplývá i technický návrh stavby, který musí umožnit dodržení příslušných hygienických norem. Jde především o protihluková opatření, jejich součástí jsou například zemní valy, protihlukové zdi, zelené pásy a v některých místech i speciální tichý asfalt. V některých úsecích je pak stavba vedena nejen v zářezu, ale i v tunelech. Na samotné stavbě 511 budou čtyři mimoúrovňové křižovatky a také dva hloubené tunely.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama