Ing. Milan Chaloupecký

kandidát do voleb v Pardubickém kraji
  • OKS
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,6. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.10.2016 14:20:00

Kauzy, kauzy a zase kauzy – pokračování

Kauzy, kauzy a zase kauzy – pokračování

Nedávno jsem se věnoval kauze privatizace OKD a neuplatnitelným závazkem na převod bytů horníkům. Tato kauza je však již 12 let stará. Nyní bych se chtěl věnovat kauze aktuální, kauze Kapsch..

Dne 7.9.2016 vyšel v deníku Mladá fronta Dnes zajímavý článek s názvem „Ministři se střídali, mýto stálo“, který měl veřejnosti vysvětlit, proč Ministerstvo dopravy prodloužilo smlouvu se stávajícím provozovatelem mýta v ČR, firmou Kapsch. A navíc, proč k prodloužení smlouvy došlo nestandardně v den pracovního klidu – v neděli. Rád bych v této souvislosti zmínil skutečnost, že inkriminovaný článek vyšel v deníku, který vlastní Andrej Babiš a informace v článku publikované prezentoval pan Václav Nestrašil, který na Ředitelství silnic a dálnic zastává funkci ředitele úseku elektronického mýta. Tedy člověk, který pracuje pro Ministerstvo dopravy a spadá tedy také pod Andreje Babiše.

Ve výše uvedeném článku je mj. uvedeno, že důvodem, proč dosud neproběhl řádný tendr na nového provozovatele mýta v ČR je skutečnost, že za šest uplynulých let se na Ministerstvu dopravy vystřídalo sedm ministrů. Dále je v článku uvedeno, že prodloužení smlouvy s Kapschem byl jediný možný krok, jak zachránit výběr mýta v současné patové situaci. Pan Nestrašil také vyzdvihuje fakt, že firma Kapsch přistoupila na požadovanou slevu, díky které se ČR dostane na hranici 15 procent s nákladovostí provozu systému. Podle něj bylo prodloužení smlouvy se stávajícím provozovatelem v současné situaci tím nejlepším možným řešením. Podle vládou schváleného harmonogramu má být do konce roku 2016 vybrán projektový manažer, který do léta roku 2017 vyhlásí výběr na nového dodavatele mýtného systému v ČR. Nový provozovatel mýta má být potom známý do dvou let od zahájení VŘ. Potud tedy informace, které se zastávají Ministerstva dopravy řízeného člověkem Andreje Babiše. A kde je tedy pravda? Vyjděme z výše uvedených informací.

Z článku víme, že je potřeba cca 2 roky na výběr nového dodavatele mýtného systému. Ministerstvo dopravy přebíral v říjnu roku 2013 ministr Antonín Prachař, který byl nominován panem Andrejem Babišem. Aktuálně máme říjen 2016, tedy 3 roky od začátku spravování Ministerstva dopravy hnutím ANO. Pokud tedy je potřeba cca 2 let na nového dodavatele mýtného a „Babišovi lidé“ řídí příslušné ministerstvo již 3 roky, mohli jsme již mít nového dodavatele mýtného. Navíc je nutné také poukázat na fakt, že tendr na nového dodavatele mýtného nepřipravuje přímo pan ministr, ale jeho lidé, tzn. ředitelé, náměstci, vedoucí oddělení, technici. Příprava tendru tedy pokračuje bez ohledu na to, který ministr právě stojí v čele příslušného ministerstva. Včasný výběr nového dodavatele mýta však zřejmě nebyl „někomu“ po vůli. Vždyť současný stav dává docela luxusní příležitost, jak získat finanční prostředky. Legálně a tzv. bez práce. Je třeba si uvědomit, že Kapsch měl stávající mýtný systém provozovat do konce roku 2016. Tzn., měl původní kalkulaci postavenou tak, aby se mu zcela uhradily veškeré náklady a vytvořily požadované zisky. A to vše do konce roku 2016. Co se tedy stane od ledna 2017?

Mýtné brány již stojí. Není potřeba je obnovovat. Palubní jednotky budou potřebovat pouze nově se hlásící řidiči, ti stávající si ponechají jednotky staré. Veškeré náklady s mýtným tedy představují nově vydávané jednotky (pro nové řidiče), elektrická energie pro provoz mýtných bran, technik pro stahování dat z bran a servisní služba, zasahující v případě poruchy systému. Dodatek ke smlouvě s firmou Kapsch byl uzavřen na tři roky provozu mýta s cenou 5,27 miliardy korun, kterou stát zaplatí firmě Kapsch. Pokud tedy ze smluvní ceny odečteme nějaké prostředky na úhradu výše uvedených nákladů, vychází nám částka cca 4 miliardy korun jako čistý zisk pro firmu Kapsch.

A my se musíme nutně ptát. Je normální, aby měla firma placená z peněz nás všech daňových poplatníků zisk cca 4 miliardy korun za až tři roky prodlouženého provozu mýtného systému? Neparticipuje „někdo další“ na tomto zisku? Kdo další ještě mohl mít prospěch z uzavření dodatku, resp. z 3-letého provozu systému bez výběrového řízení? Nebyla prezentovaná sleva od firmy Kapsch jenom zastírací manévr? Na tyto otázky nechť si občan, volič, odpoví sám. Výše uvedené informace mu k tomu zajisté pomůžou. Že by další tunel? Již jsme si na ně asi zvykli a zůstáváme dál otupělí. 

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama