Marcel Chládek

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,16. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.06.2011 23:29:13

Šest otázek pro ministra školství Dobeše k právě skončeným státním maturitám

Šest otázek pro ministra školství Dobeše k právě skončeným státním maturitám

Sociální demokracie je znepokojena tím, jak ministr Dobeš po právě skončených státních maturitách- jak je již jeho dobrým zvykem - bagatelizuje jednotlivé vážné problémy, o kterých hovoří jak odborná veřejnost, tak letošní maturanti.

 Bohužel došlo na má slova, že tato podoba státní maturity neměla být vůbec spuštěna pro svoji nepřipravenost a finanční i administrativní náročnost. Nejen já, coby stínový ministr školství, ale také odborná veřejnost i studenti nedostávají od ministra odpovědi na své otázky, týkající se státních maturit. Důrazně proto žádám ministra Dobeše, aby se k problémům postavil čelem a bez jakýchkoli vytáček jasně odpověděl na následujících šest otázek, které shrnují nejvážnější problémy státní maturity:
1) V čem je slibované zvýšení úrovně maturity, o kterém jste hovořil?
Úroveň didaktických testů se totiž ukázala jako tragická, písemná část se svou náročností nedá v žádném případě srovnat s dřívějšími písemnými maturitními zkouškami. CERMAT dokonce nabádá učitele, aby při opravě nehodnotili originalitu práce studenta.
2) V čem je zaručena objektivita nové státní maturitní zkoušky?
Tipovacími didaktickými testy, které v podstatě nic neověřují? Jaký rozdíl je mezi ústní zkouškou současné státní maturity a dřívějším průběhem ústních zkoušek? Snad možná v tom, že školy jsou více zahlcené nutným papírováním.
3) Co má ověřovat didaktický test z českého jazyka?
Tato otázka je zřejmě nejpikantnější, jelikož tento test má pramálo společného s českým jazykem. Asi ani sám pan ministr Dobeš neví, co bylo jeho účelem.
4) Čím má pan ministr podložené tvrzení, že 11% studentů nebylo připuštěno k maturitní zkoušce právě díky zavedení státních maturit?
Neexistuje jediný důkaz o souvislosti nepřipuštěných studentů k maturitě a státní maturitou.
5) Jsou již dopředu známy výsledky testů, když ministr Dobeš hovoří o 20% neúspěšných?
Aby se splnil tento Dobešův sen, stává se ministr eskamotérem s čísly, sčítá do tohoto procenta i studenty, kteří vůbec zkoušku neabsolvovali a nebo propadli u profilové části maturitní zkoušky, která je v režii školy.
6) Opravdu odmítáte důslednou revizi právě proběhlých didaktických testů, tak jak se tento týden vyjádřila Vaše tisková mluvčí?Jsem přesvědčen o tom, že tyto testy se musí zveřejnit a provést u nich důslednou revizi. Pokud je pan ministr Dobeš přesvědčen o úspěšnosti těchto testů, tak je jistě velmi rád zveřejní.
Chtěl bych zároveň poděkovat učitelům a ředitelům škol, protože právě díky jejich enormnímu úsilí byl alespoň tento experiment dokončen a nedošlo k totálnímu kolapsu z důvodu nepřipravenosti a špatné kvality státních maturit, které byly nepřijatelným hazardem se studenty.
Otázka v tuto chvíli totiž zní, zda opravdu chceme být národem hloupých ovcí a chceme takto degradovat úroveň maturitní zkoušky? Toto již ale není otázka pro ministra Dobeše, který jednoznačně odpověděl tím, že tuto nepřipravenou podobu nejenom spustil, ale dokonce veřejně hovoří o jejím velkém úspěchu.
Očekávám, že ministr Dobeš odpoví na výše uvedené otázky v co nejkratší době a nebude se těmto odpovědím vyhýbat tak jako doposud a mlčením se zříkat své plné politické odpovědnosti za tento nepřipravený paskvil.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama