Oldřich Bubeníček

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,75. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

16.01.2017 10:50:04 - občanka ČR

stávka řidičů

Možná to nechápu, ale média zprávu podávají tak, že stávka řidičů autobusů hrozí jen u nás, v Ústeckém kraji. Je to tak? Proč? Podle ministryně se při podepisování smluv vůbec nemyslelo na platy řidičů, což mi přijde otřesné. Zajímalo by mě, kdo ty smlouvy podepsal? Vy?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

23.01.2017 14:29:16 - Oldřich Bubeníček
Dobrý den, v úvodu musím říci, že vzniklá situace kolem platů řidičů kraje velmi trápí. Na jedné straně jsou pro kraje partnery smluvní dopravci – zaměstnavatelé řidičů, na druhé straně chápeme nároky a požadavky řidičů a v rámci legislativních možností chceme dopravcům (a tedy i řidičům) vyjít vstříc.

Situace s navýšením mezd řidičů autobusů prostřednictvím krajů je složitá v celé republice a potýkají se s ní všechny kraje. Každý kraj má trochu jiné smlouvy (např. u nás se podařilo už před dvěma lety vysoutěžit nové dopravce s nastavením kvalitativních podmínek, jinde se na soutěže teprve chystají), proto má i jiné možnosti řešení. Obecně se ale dá říci, že nikde ještě nepřišli na jednoduchý a správný způsob, jak dopravcům navýšit platby, aby to nebylo v rozporu se zákonem.

Mediálně se prezentuje především situace v Ústeckém kraji, kde odboráři vyhlásili stávkovou pohotovost. Jedná se o pokračování kampaně proti našemu kraji, kterou někteří rozpoutali už před krajskými volbami kvůli svým osobním politickým ambicím. Musím ale opět zopakovat, že stejné problémy řeší všechny kraje. A problém rozhodně není v tom, že bychom řidičům nechtěli přidat (naopak, peníze máme připravené), ale že nikdo zatím nenašel způsob, který by neodporoval platným zákonům.

Co se týká návštěvy paní ministryně, musím se pozastavit nad skutečností, že vážila cestu k nám do kraje, navštívila dopravce, přizvala média, aby kritizovala kraj, ale nikoho ze strany kraje k tomu nepozvala. Její slova jsou velmi účelová, bohužel však nepravdivá. V našich smlouvách jsme na platy řidičů mysleli. Dopravci dle nich musejí respektovat platnou legislativu (tzn. i nastavení minimální mzdy), navíc jsme zahrnuli i možnost navýšení dle vývoje průměrné hrubé mzdy či průměrné ceny motorové nafty. S tím vším se počítalo. Ovšem nedalo se počítat (jak z naší strany, tak ze strany dopravců, kteří kalkulovali nabízenou cenu) s tak bezprecedentní změnou legislativy, jakou je navýšení minimální mzdy o 30 %. Nyní jsou to právě zase dopravci, kteří se primárně musí změně přizpůsobit a řidiče zaplatit v souladu s vyhláškou. My jim chceme pomoci a hledáme takovou cestu, která nepůjde proti zákonu o zadávání veřejných zakázek. Věřte, že situaci zvažujeme ze všech stran, pracuje na tom řada odborníků a oslovili jsme všechny kompetentní úřady. Uděláme vše proto, abychom pomohli řidiče za jejich těžkou práci zaplatit odpovídajícím způsobem, přitom však neporušili žádný zákon.

A pro zajímavost – tyto smlouvy se soutěžily v roce 2011 a 2012 jedna po odvolání v roce 2014. Jedná se tedy o smlouvy, které se připravovaly dlouhodobě.