PhDr. Walter Bartoš, Ph.D., MBA

místostarosta města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,75. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

08.07.2013 13:09:03 - klofatsch

Úpadek školství

Vážený pane doktore! V odpovědi na otázku zodpovědnosti za stav školství jste nevymyslel nic jiného než stále omílané, že za to mohou jiní a že jste vlastně neměl možnost nic udělat. Největší devastace školství nastala za exmin. Dobeše. Tedy v poslední době. Otázka, co jste Vy osobně udělal proti tomu, aby k této devastaci nedošlo? Jen se prosím pěkně nevymlouvejte na koaliční partnery. České školství vyhodilo za nesmyslené maturity 3/4 miliardy Kč. Co jste proti tomu udělal? Větší čás státních maturit se ukázala jako nefunkční a chybná. Co jste udělal proti těm Dobešovým nesmyslům? Za odpověď Vám děkuje K. Klofatsch.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

08.07.2013 22:27:06 - PhDr. Walter Bartoš, Ph.D., MBA
Bohužel se mi nepodařilo zastavit nesmysl s testováním dětí v pátých a devátých třídách, protože jsem v tom zůstal sám. Všichni ostatní totiž měli pocit, že je to výborný nápad. A tak bude prostřednictvím ČŠI stát sbírat informace o úrovni vzdělání, které nebudou mít vůbec žádnou validitu. Na druhé straně, a to považuji za svůj úspěch, jsem zablokoval naprosto škodlivý Dobešův návrh na reformu financování regionálního školství, který by způsobil zánik více jak poloviny základních škol v menších obcích. Teorie tzv. průměrné naplněnosti tříd, na které byl tento model vystaven, se ukazovala hned od počátku naprosto mylná. Co se týče maturit, nemyslím si, že větší část se ukázala jako nefunkční. Centrálně zadávaná část maturitní zkoušky má svůj význam v době, kdy neexistují osnovy ale RVP jako jakýsi svorník. Na druhé straně mám velký problém se současným  modelem jedné úrovně, poněvadž se rámcové vzdělávací programy v gymnaziálním a odborném vzdělávání velmi liší obsahově i dotací hodin a je v podstatě nemožné najít větší kurikulární průnik.