PhDr. Walter Bartoš, Ph.D., MBA

místostarosta města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,74. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

11.07.2013 13:57:26 - klofatsch

Dotaz do třetice

Dobrý den pane doktore! Jako učitel zodpovědný za daný předměnt jsem se podílel na tvorbě RVP. Vím přesně o čem to je. O ničem. Dříve jsem jako učitel dostal od ředitele "učební osnovy", které mně nařizovaly, co musím za rok odučit. Toto jsem si rozpracoval do tématického plánu, který přesně odpovídal potřebám profilu absolventa. Tvorba RVP stála strašné peníze a je to jenom jinými slovy to co se dělalo dříve. Vůbec jsem nepochopil, jak by se takový RVP mohl v současné době podílet na zkvalitnění našeho školství. No nijak. Pan exministr Dobeš rozhazoval rukama doleva na vstupy, doprava na výstupy, posouval laťky nahoru a dolu ale to všechno nemá na kvalitu absolventa žádný vliv. Nevím pane doktore, zda jste někdy nahlédl do takového RVP. Je mně známo, že většina učitelů si dělá stále svoje TP s časovým plánem a do RVP se nikdy nepodívali. Již mně nezbývá místo a proto jenom krátce na závěr. RVP a nové maturity nijak nepomohou zkvalitnění VVP. Je nutná změna ve společnosti. Klofatsch.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

12.07.2013 5:57:54 - PhDr. Walter Bartoš, Ph.D., MBA
V rámci své profese jsem vstupoval s připomínkami k RVP pro základní školu a k RVP pro gymnázia, a protože jsem také hudebník, tak něco málo jsem se vyjadřoval i k RVP pro ZUŠ. Ale u zušek nevím, zda-li podle něj už vyučují. Takže o RVP toho vím docela dost. Nikdy jsem ale netvrdil, že RVP nějak zásadně zlepší úroveň výuky ve srovnání se starými osnovami. Je to jen jiný přístup, který umožní škole, pokud sama chce, zvolit si svou vlastní vzdělávací cestu. je to možnost volby, to je podstata RVP. Je ale pravdou, že většinou do toho školy moc nejdou a fungují podle svých zajetých schémat, takže platí, že učitelé, jak píšete, dělají dále své TP. Na druhé straně pokud jste skutečně věnoval čas komparaci starých osnov a nových RVP, tak zcela nepochybně mi dáte za pravdu, že z pohledu interdisciplinárního má nový model mnohem více výhod, neboť umožňuje více propojovat různá témata. Píšete, že jako učitel zodpovědný za daný předmět jste se podílel na tvorbě RVP. Nebylo to náhodou ŠVP? Mimochodem povinné zpracování ŠVP, které zakotvil školský zákon, je špatně. Několikrát jsem se to snažil ze zákona dostat pryč, ale bohužel mě vždycky přehlasovali. Co se týče RVP je zcela evidentní, že bude muset projít změnami, a to nejen z pohledu kurikula, ale i vzhledem k budoucímu financování regionálního školství. Ale o financování zase někdy příště, pokud budete mít zájem v této diskusi pokračovat. S pozdravem WB.