Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA

  • TOP 09
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.02.2014 10:41:40 - camel

vzdělání učitelů

Podpoříte návrh ministra školství na to,aby mohly učit jen vysokoškolsky vzdělaní učitelé? Je podle vás titul to správní kritérium pro výkon funkce? Vyzdvihl bych především studium v Plzni,ale je tu i druhá věc. Praxe, kterou má řada učitelů, kteří nemají vysokoškolské vzdělání. A navíc, platy ve školství jsou tristní a já nevím, proč by měly obzvláště učitelé s praxí doplácet na to, že si budou dodělávat titul

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

18.02.2014 13:17:39 - Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA
Vážený pane Cameli,
již současný zákon o pedagogických pracovnících, zákon č. 563/2004 Sb., v účinném znění, vyžaduje pro jednotlivé kvalifikace pedagogických pracovníků jako minimální určitý stupeň vysokoškolského vzdělání. Žádný další návrh není třeba přijímat.
Jeho přechodná ustanovení, zejména v § 32, stanovila pro některé situace  a osoby tyto kvalifikace nesplňující úlevy. To se týkalo právě učitelů straších 50 let v době přijetí zákona, kteří mohli vykázat alespoň 15letou praxi nebo možnosti pedagogů  do deseti let od účinnosti zákona zahájit - nikoli dokončit – příslušné studium na VŠ. Tato lhůta, která končí letošní rok, byla dokonce prodloužena v průběhu účinnosti zákona z původních pěti let. 
Záměr zákona je jasný - chceme kvalitní a vzdělané učitele. Vysokou míru vzdělanosti požadují dnes takřka všechna povolání, pedagog nemůže být výjimkou. Přechodná ustanovení ale také, jak je výše uvedeno, respektovala i praxi učitelů jako měřítko jejich zkušenosti. 
Stejně jako můžeme protestovat proti ukončenému VŠ vzdělání - které Vás nemusí dokonale připravit na výuku, můžeme protestovat i proti absolvované praxi - pokud učitel ve výuce dělá stejné chyby už 10 let, jeho kvalitu to nijak nezvyšuje. Navíc, způsob přípravy studentů na profesy učitele doznala v posledních 20 letech výrazných změn.
Zdraví
Anna Putnová