Mgr. Nina Nováková

  • KDU-ČSL
  • Středočeský kraj
  • poslankyně
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,05. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

04.04.2014 10:58:34 - princezna_sisi

protidrogová prevence mladistvých

Paní poslankyně, chtěla bych navázat na včerejší debatu na ČT1. Zajímalo by mě, zda byste byla pro další hodinu tělesné výchovy navíc, a především, zda by nebylo dobré do osnov více zapracovat protidrogovou problematiku. Žáci chodí na exkurze do parlamentu, planetária apod., proč ale nechodí i do různých ústavů, kde se lidé ze závislosti léčí? A poslední dotaz, kdo nebo co zde podle vás nejvíce selhává? Rodina-škola-stát-policie

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

05.04.2014 10:08:29 - Mgr. Nina Nováková
Zavedení další hodiny tělesné výchovy je lákavé, ale realizace by byla velmi nesnadná. Nelze přehlédnout finanční stránku, ale ani nevoli ostatních učitelů. Každý z nich (znám to z osmnáctileté praxe) je přesvědčen, že právě jejich předmět by potřeboval nejméně hodinu navíc. Rozhodně bych se přimlouvala za to, aby každá škola musela nabídnout dětem už od prvního stupně několik typů sportovních aktivit, které v podstatě onu 3. hodinu tělocviku nahradí. Vůbec si myslím, že škola by měla být prostředím, kde děti mohou v bezpečí zůstat do podvečerních hodin a měla by být více otevřená i dalším aktivitám obyvatel obcí a měst. Vyplatilo by se to v mnoha směrech. Ale to je na jinou debatu.

Primární prevence rizikového chování dětí musí nabrat nový dech a také podobu. Zcela s Vámi souhlasím, že bezprostřední zkušenost z návštěvy léčebny má veliký účinek. Zavedla jsem to na gymnáziu v Brandýse n. L. - Staré Boleslavi, kde jsem učila a zároveň byla koordinátorkou prevence. Musí se ovšem vybírat ročník (u nás to bylo vyšší gymnázium) a průvodcem Vám musí být odborník na slovo vzatý.

Podle nejnovějších průzkumů jsme na „špičce Evropy“ v kouření, alkoholu a kouření marihuany u dětí ve věku 14-16 let. Znamená to jediné. Začít intenzivně na 1. stupni, kdy si žáci vytvářejí postoje a dělají si plány, jací budou jako dospělí. Souhlasím také, že přednášky a pouhé informování nestačí.

Jsem přesvědčena, že tím pravým předmětem je etická výchova, protože tam si bez stresu a zážitkovou formou děti ujasňují nejprve svou vlastní důstojnost jako osobnosti fyzické, rozumové, citové a společenské. Učí se svobodnému a zároveň odpovědnému rozhodování, učí se také jinýma očima pozorovat druhé. Možná si pomyslíte, že jsem idealista (a budete mít pravdu). Vím, že nejlepší brzda, jak neškodit sobě a ostatním, je vážit si sám sebe. Nemá to nic společného s nafoukaností a přehnaným sebevědomím, které jsou vedle mindráků právě naopak „spouštěči“ nebezpečných věcí.

A kdo nejvíc selhává? Napsala jste to přesně, tak trochu všichni. Začít musíme doma a ve škole.