Ing. Jan Skalický

politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • HPP
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,2. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

15.08.2014 13:45:18 - ergo

chytré semafory

Zahlédl jsem billboardu s panem Passerem, kde bylo, že chytré semafory ušetří čas. Vy se však zajímáte o dopravu a víc zde odpovídáte, proto se obracím také na vás. Zajímalo by mě, kolik by stála jejich instalace, a kde by byly instalovány? V celé Praze nebo jen v centru?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

16.08.2014 22:10:36 - Ing. Jan Skalický
Celý inteligentní dopravní systém musí být instalován na hlavních průjezdních i objezdových trasách v Praze. Podle konkrétního rozsahu lze teprve počítat cenu. Jistěže to není levná záležitost, ale proti tomu je třeba postavit ušetřený čas, výrazné snížení tvorby zplodin, bezpečnost a pohodlí. A tohle všechno dohromady spočítáte těžko, ale určitě je to mnohem dražší než celý dopravní systém.Momentálně existující dopravní systémy spíše informují o tom, že už se někde zácpa objevila, nejlépe tehdy, pokud už v ní dávno stojíte. Jak by ale vypadala doprava v Praze, kdyby existoval jednotný systém, který přesně ví, co se děje na jednotlivých křižovatkách? Pokud by měl dostatečný objem informací, mohl by včas reagovat na stále se měnící dopravní situaci a semafory řídit tak, aby k zácpám docházelo pokud možno co nejméně. Chceme zabránit situacím, kdy stojíte na prázdné křižovatce a dlouhé minuty čekáte na zelenou.

Chytré semafory dokážou dopravu plánovat a řídit, takže samy odkloní přijíždějící auta na objízdné trasy a nebo upraví cyklus tak, aby se kolona co nejrychleji rozjela. Budoucí inteligentní dopravní systém má být dokonce schopen sám 15 až 30 minut dopředu předvídat, kde hrozí kolony, a podle toho zareaguje; třeba tak, že semafor upraví fáze křižovatek a upřednostní jeden směr provozu před druhým.
U některých signalizačních zařízení se používá automatická pasivní detekce přijíždějících vozidel. Když vznikne zácpa nebo se stane nehoda, semafory ve městě se tomu okamžitě přizpůsobí. Jiná zařízení jdou ještě dál a zejména pro veřejnou hromadnou dopravu existuje i aktivní detekce, při níž počítač vozidla složitěji komunikuje s počítačem světelné signalizace. To umožní jezdit MHD včas a je tak pohodlnější pro cestující.
Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5