MHD
Praha se neustále rozšiřuje, ale už se neposiluje hromadná doprava v těchto částech. Máte v plánu s tím něco udělat?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
09.10.2014 17:32:47 - Doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc.
                                Jedním z našich 
dopravních cílů při budování MHD je zaměřit se zejména na kolejovou dopravu. Mým 
hlavním cílem bude zahájit výstavbu Metra D. Nicméně ve variantě, která je o 10 
mld. levnější než zamýšlí současné vedení města. Výstavba by začala od stanice 
Pankrác a v první úseku by se budovala přes Krčskou nemocnici až do zastávky 
Nové Dvory. Depo Písnice a samotná stanice v Písnici by se stavěla až po 
propočtech ekonomické návratnosti, abychom nestavěli další nevyužívané stanice 
metra. Mezi další priority města musí jednoznačně patřit výstavby nových 
tramvajových tratí z Barrandova do Holyně a Slivence, dále pak prodloužení 
tramvajové tratě v Bohnicích, výstavbu trasy ze Spořilova přes Opatov do 
zastávky Háje, a prodloužení trati z Modřan do Libuše. U všechny zmiňovaných 
tratí bychom rádi zahájili výstavbu do roku 2017. Rozhodně nesmíme ani zapomínat 
na efektivnější využití železniční dopravy v rámci Prahy. Tzn., že okrajové 
části s centrem města musím začít spojovat výstavbou nových příměstských 
zastávek, tzv. s-Bahn. Železnice musí být více propojena se stávajícím systémem 
MHD. Budu prosazovat průjezdový model vlakových spojů, kdy příměstská železniční 
doprava nekončí v centrální části Prahy, ale pokračuje po jiných tratích napříč 
městem.





