Marcel Chládek

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,16. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

28.01.2015 17:19:38 - František O-Š

Výuka anglického jazyka na úkor jazyka českého

Dobrý den, chtěl jsem se Vás zeptati, proč se na některých středních školách, například Obchodních akademiích, učí více cizí jazyk (anglický jazyk) než jazyk mateřský (jazyk český). Myslím, že je pro nás výuka mateřského jazyka v této době velmi důležitá, neboť v tuto dobu sílí "amerikanisace" (častější přejímání amerických zvyků na úkor národních - Santa Claus, Halloween). Můj dotaz tedy zní, proč má anglický jazyk na jistých druzích středních škol (nemyslím tím cestovní ruch, ...) přednost před jazykem národním?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

10.02.2015 12:11:33 - Marcel Chládek
Dobrý den, pane Františku,

co se týče hodinových dotací v rámci jednotlivých středních škol, nejnižší počty hodin pro výuku prvního cizího jazyka (přičemž prvním cizím jazykem bývá většinou jazyk anglický) podle Rámcového vzdělávacího programu jsou následující:
  • střední vzdělávání s maturitní zkouškou – obory gymnázií: 12 hod. (průměrně 3 hod. týdně)
  • odborné vzdělávání poskytující střední vzdělávání s maturitní zkouškou: lycea, obchodní akademie, obory logistiky, podnikání, provozu dopravy, finančních služeb, cestovního ruchu, hotelnictví: 10 hod. (průměrně 2,5 hod. týdně)
Cizí jazyky nicméně dnes patří mezi základní požadavky zaměstnavatelů. Nejedná se jen o angličtinu, ale také například o němčinu nebo francouzštinu. Určitě to však není tak, že by měl cizí jazyk před tím národním přednost.