DPP chystá opravu tramvajové tratě na Malé Straně od Klárova po Újezd

18.01.2023 7:34 | Tisková zpráva

Tramvajová trať na Malé Straně v úseku Klárov – Újezd projde nevyhnutelnou opravou. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zde bude od soboty 28. ledna 2023 od brzkých ranních hodin do konce března měnit nejopotřebenější dožívající kolejnice a kolejové oblouky v celkové délce bezmála čtyři kilometry.

DPP chystá opravu tramvajové tratě na Malé Straně od Klárova po Újezd
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Práce budou probíhat ve třech etapách. Po celou dobu bude v celém úseku mezi Klárovem a Újezdem obousměrně přerušen provoz tramvají. Místo něj zde DPP zavede náhradní autobusovou dopravu. Tramvaje se na Malou Stranu opět vrátí od soboty 1. dubna 2023 od ranního výjezdu.

Úsek Klárov – Újezd patří v pražské tramvajové sítí k těm nejvytíženějším. V pracovních dnech jím denně projede v jednom směru celkem cca 600 spojů na linkách č. 12, 15, 20, 22, 23 a noční 97. Této provozní zátěži bohužel odpovídá i míra opotřebení kolejnic a kolejových oblouků. Nejstarší kolejnice jsou např. na Újezdě v úseku zhruba od křižovatky s Vítěznou ulicí po Pražské Jezulátko. Pochází ze začátku století (z roku 2001), tudíž jim letos bude 22 let. Jsou na hranici své životnosti a DPP je jednoduše musí vyměnit za nové, aby zde byl i nadále zachován bezpečný tramvajový provoz.

Za uplynulých zhruba 25 let se tramvajový provoz v tomto úseku výrazně zintenzivnil. V letech 1978–1998 tímto úsekem jezdily jen dvě linky, a to č. 12 a 22. V roce 1995 to bylo osm spojů do hodiny na lince č. 12 a deset spojů na lince č. 22, tj. 18 spojů ve špičkové hodině v jednom směru. Od konce roku 1998 zde přibyla linka č. 23, spojů bylo 3krát 7,5 za hodinu, tj. celkem 22,5 spoje za hodinu. V roce 2003 přibyla linka č. 20, tedy 30 spojů za hodinu v jednom směru. V roce 2008 byly sloučeny linky č. 22 a 23 v páteřní linku č. 22, na počet spojů to ale nemělo vliv. V roce 2016 přibyla ještě linka č. 15, počet spojů za hodinu a jeden směr narostl na 37,5. Na linku č. 15 byly nejprve nasazovány sólo vozy, ale od března 2017 již soupravy dvou vozů, navíc vznikla i nostalgická linka č. 23 se dvěma spoji za hodinu. Nyní jsme v úseku Klárov–Újezd na takřka 40 spojích za hodinu v jednom směru, což je 2,2krát více než v roce 1995.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cena Správy jeskyní ČR ocení osobnosti. Navrhněte kandidáty

22:03 Cena Správy jeskyní ČR ocení osobnosti. Navrhněte kandidáty

Osobnosti v oblasti výzkumu, ochrany a zpřístupňování jeskyní a krasového podzemí vyzdvihne Cena Spr…