„Odhodlal jsem se dnes konečně k umytí umyvadla a vany. Mám už asi tři měsíce poslední houbičku pro tyto účely z původního balíku pět za cenu čtyř,“ uvedl Stropnický. „Ty předchozí ‚nevydržely‘ ani zdaleka tak dlouho, přitom ta současná umyla vše dost k světu. Tu poslední mám tak dlouho ne snad proto, že by ta jedna tzv. zdarma byla trvanlivější, ale zkrátka proto, že vždycky zapomenu koupit novou,“ píše Stropnický.
- Původní text ZDE
A ve své úvaze pokračuje následně.
„A na to právě prodejci sází, proto se jim vyplatí dát nám jednu navíc: Když si koupíme ne jednu, která by vydržela dlouho, ale víc, je dostatečně pohodlné předchozí čtyři vyhodit ne zcela opotřebované, neboť v balíčku je další na dosah. ‚Efekt poslední houbičky‘ se tak v balíku pěti kusů čtyřikrát snižuje – oddálím její vyhození jen u té poslední, nikoli u každé,“ sdělil. Podle něj tak z tohoto plyne následující poučení: „Kupuj houbičky po jedné, ušetříš.“ Jak uzavřel, celou svoji úvahu psal bez použití lysohlávky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef