Ubližuje dětem, varuje Šichtařová před inkluzí. Školství se propadá na dno EU

12.09.2024 16:00 | Monitoring

Zrušme inkluzi, ubližuje handicapovaným i talentovaným dětem. S tímto tvrzením vystoupila ekonomka a nyní i politička Markéta Šichtařová v pořadu Co na to vaše peněženka. Souhlasil s ní i další známý ekonom Lukáš Kovanda. Podle něj naše školství zaostává za evropským a to evropské zase za světovým. To potvrdila i analýza Hospodářské komory.

Ubližuje dětem, varuje Šichtařová před inkluzí. Školství se propadá na dno EU
Foto: archiv
Popisek: Markéta Šichtařová

Než se ale budeme věnovat tomu, jak vidí inkluzivní vzdělávání Markéta Šichtařová a Lukáš Kovanda, pojďme si přiblížit, co to vůbec tzv. inkluzivní vzdělávání je. 

Inkluzivní vzdělávání se podle serveru Inkluzevpraxi.cz liší od vzdělávání dětí se znevýhodněním v běžných školách formou integrace. Předmětem snahy zúčastněných není pouze umístění znevýhodněného dítěte do běžné školy, ale spíše přizpůsobení školy potřebám dítěte. Důraz je kladen na kvalitu vzdělávání a zdůrazňuje prospěch pro obě strany.

A tady je třeba vidět kámen úrazu, resp. to, v čem se zastánci inkluze neshodnou s jejími odpůrci. V tomto ohledu totiž panují zásadní neshody a zpochybňován je zejména zmíněný „prospěch pro obě strany“, tedy to, že ze společného vzdělávání profitují jak děti, které jsou nějak handicapované, tak děti talentované.

A pokud jde o ekonomy, kteří se ve zmíněném pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS sešli, nemůže být pominuta ani finanční stránka věci.

Podle Markéty Šichtařové (Svobodní) totiž inkluze zbytečně navyšuje výdaje v českém školství a dokonce zároveň ubližuje talentovaným i handicapovaným dětem.

„Zrušením celého projektu by stát výrazně ušetřil,“ dodala ještě s tím, že o inkluzi ve školství mluvila jako o neúspěšném projektu, který přetěžuje vzdělávací systém i státní rozpočet.

ZDROJ: CNN Prima NEWS

 

„Celkově ten princip je špatně, protože to ubližuje jak talentovaným dětem, tak i handicapovaným. Ubližuje to i personálu, který se kolem toho točí,“ je si jistá ekonomka a nově i politička.

S jejím pohledem se částečně ztotožnil i další ekonom ve studiu, a tím byl Lukáš Kovanda.

„Řada expertů na školství se shoduje v tom, že inkluze je nákladné opatření a nenese kýžené ovoce,“ upřesnil a kladl důraz na nutnost zásadní reformy nejen českého, ale i evropského školství.

Úroveň školství v České republice je podle něj dlouhodobě neuspokojivá.

Jeho tvrzení souzní i s analýzou, kterou loni zpracovala Hospodářská komora.

Podle ní je situace velmi vážná ve všech úrovních vzdělávací soustavy a úroveň českého školství se propadá pod evropský průměr.

Problémem je dostupnost kvalitního předškolního vzdělání. Vedle toho roste počet dětí s odkladem nástupu do prvního ročníku základní školy. Těch je už více než 20 procent.

A zatímco v Evropě počty žáků, kteří nedokončí střední školu, klesají, v Česku jich přibývá.

Země za Evropou zaostává i ve vysokoškolském vzdělávání. Počty vysokoškoláků jsou tak nízké, že z 27 zemí Evropské unie České republice přísluší až 23. příčka.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: MaA

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Problémy

Tvrdíte, jak vláda neřeší skutečné problémy této země, což je do jisté míry pravda. Ale zmiňujete řadu věcí, které byly problémem už za vás, jako třeba dostupnost bydlení, nedostatek lékařů atd. Jak tedy věřit tomu, že když se dostanete k moci, tak problémy vyřešíte? Protože ukazovat na jiné a kriti...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

To bylo jasné od začátku, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusenepřítel blbů , 12.09.2024 17:25:15
a inkluze se prosadila proti vůli většiny odborníků i laiků. ........ sluníčkářka Valachová (jako by byla produktem inkludovaného školství už předem) si libovala, jak je to geniální, a názory odborníků i laiků ignorovala, chovala se, jako by byla z líhně pětihnusu. Strašné na tom je, že nebylo síly, která by inkluzi zastavila, a odpovědnost za to nikdo neponese. Jsme národ zbabělců, kdyby učitelé, kteří museli výsledek předvídat, jednomyslně odmítli se takové debility účastnit, a našlo se pár politiků, kteří by pravdu vyslovili beze strachu, že budou onálepkováni jako nepřátelé pokroku a hendikepovaných, nemuselo to tak dopadnout. Jak asi vypadá třída, ve které ruší vyučování 2 blbečci a jejich asistenti, je každému jasné, nemluvě o tom, že i ti blbečci jsou chudáci, protože ani v inkluzivní škole je nikdo nebude pokládat za sobě rovné, a nikdy nemohou zažít jakýkoliv úspěch.

|  9 |  0

Další články z rubriky

„Nechci být kolonií.“ Konečná o EU a Rusku

22:25 „Nechci být kolonií.“ Konečná o EU a Rusku

„To je politika. To je řemeslo. Buď ho umíte, nebo neumíte,“ říká předsedkyně KSČM Kateřina Konečná …