Prioritou pro příští programovací období 2014 až 2020 je pro ministra Stanjuru dobudování R35 z Opatovic nad Labem do Mohelnice. Komunikace v celkové délce cca 100 kilometrů se má stát alternativním spojením Čech a Moravy k současné dálnici D1. „V této chvíli jsme ve fázi, že letos dáme maximum prostředků na projektovou přípravu stavby a na výkupy pozemků. Příští rok bychom pak chtěli spustit soutěže na první dva úseky v celkové délce 25 kilometrů a já věřím, že na jaře roku 2015 začneme plným tempem tyto první úseky stavět,“ sdělil ministr dopravy.
Dalším bodem jednání byla mimoúrovňová křižovatka v Opatovicích nad Labem, která navazuje na rychlostní silnici R35. Ministr Stanjura uvedl, že obnoví a znovu spustí výstavbu třetího patra této křižovatky. „V této chvíli jednáme s dodavatelem. V řádu týdnů bude stavba opět zahájena. Letos bychom na ní mohli prostavět až 300 milionů korun,“ řekl ministr.
Z pohledu železniční dopravy je klíčovou stavbou Pardubického kraje zahájení první etapy zdvoukolejnění železniční trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem. „V rozpočtu SFDI na rok 2013 a ve výhledu na roky 2014 a 2015 je stavba zahrnuta a má dostatečné finančním krytí. Cílem je vybudovat v celém úseku druhou traťovou kolej a rekonstruovat kolej stávající s cílem dosažení traťové rychlosti 160 km/h,“ řekl ministr dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy