Ministryně Hanáková: Zajímavé projekty práce s diváky

14.04.2013 7:34 | Zprávy

Institut umění – Divadelní ústav (IDU) si Vás dovoluje pozvat na mezinárodní konferenci s názvem RE: PUBLIKUM, která se uskuteční 24. dubna v Divadle Archa. Představí zajímavé projekty práce s diváky.

Ministryně Hanáková: Zajímavé projekty práce s diváky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministryně kultury Alena Hanáková

Organizátoři (Česká kancelář programu Kultura, MEDIA Desk Česká republika a Divadlo Archa) pozvali na konferenci řadu atraktivních hostů z Česka i zahraničí, kteří na úspěšných příkladech z praxe předvedou, jak lze v současné době pracovat s publikem. Budování nových modelů komunikace s publikem, podpora práce s diváky, hledání nových diváckých skupin, netradiční způsoby prezentace uměleckých děl, práce s dětmi jako budoucím publikem - to jsou některá z témat, jimiž se bude konference zabývat.

Mezinárodní konference o možnostech práce s publikem ve 21. století má za cíl představit zajímavé a fungující projekty práce s publikem u nás i v zahraničí, které by sloužily jako inspirace pro české kulturní a umělecké organizace. Podpora práce s diváky, budování publika a hledání nových diváckých skupin patří k prioritám nového programu Evropské unie Kreativní Evropa, do nějž budou od roku 2014 zahrnuty i stávající programy MEDIA a Kultura. Péče o publikum a jeho rozvoj by se měla stát součástí dlouhodobých koncepcí kulturních organizací. Měla by se projevit nejen v marketingu, ale i v dramaturgii, přípravě doprovodných programů a v celkovém chodu všech organizací, které považují své publikum za partnera a nejen pasivního konzumenta.

Tradiční modely prezentace obsahu uměleckých děl, jako jsou např. muzea, galerie a knihovny, přestávají publiku stačit. Obsah, jakkoli hodnotný a unikátní, potřebuje nový příběh. Pro tradiční kulturní organizace i nezávislé projekty začíná být nezbytné zajímat se o své diváky, návštěvníky či posluchače, poznávat jejich potřeby a požadavky a vycházet jim vstříc skladbou svých programů i jejich prezentací. Kultura ve 21. století hledá také nové publikum a oslovuje diváky ve skupinách, o kterých se dřív neuvažovalo a vydává se za nimi i na místa, která sloužila nebo slouží úplně jiným účelům – veřejné prostory, průmyslové čtvrti, uprchlické tábory, vyloučené lokality nebo nemocnice, a tak přispívá k jejich oživení a dalšímu rozvoji. Kultura opouští tradiční místa svého působení a proměňuje se i její role ve společnosti.

Nové technologie a rozvoj internetu nabízí nové formy komunikace a mění vztahy mezi umělci a jejich publikem. Nová generace diváků chce mít vliv na obsah kulturních projektů. V době, kdy je umělecký obsah snadno dostupný a všichni mohou mít téměř totéž, získává participující divák něco navíc – unikátní nebo personalizovaný obsah.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Ministerstvo kultury

Referendum

Dobrý den pane Havlíčku!! Proč si myslíte, že se nemohou obyčejní lidé sami rozhodnout v referendu o směřování ČR ? Petr Vondrák

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Fialovo zadlužení má bránit další vládě něco měnit

9:15 Vích (SPD): Fialovo zadlužení má bránit další vládě něco měnit

Rozhazovačné nakládání s veřejnými financemi, pokud jde o posílání peněz do zahraničí nebo o nekontr…