Děkuji za slovo, vážený pane místopředsedo.
Vážené dámy, vážení pánové, tentokrát se zřejmě diskuse o neuspokojené interpelaci, která se týká praktických škol, uskuteční. Jistě někteří z vás, kteří se aspoň trochu zajímají o české školství, zaznamenali, že v oblasti odborníků na školství speciální, jak se dříve říkalo, tedy odborníků na takzvané praktické školy se objevují silné kritické téměř útoky na Ministerstvo školství. Většina odborníků, ale také část rodičovské veřejnosti je přesvědčena, že Ministerstvo školství chce prakticky tyto praktické školy zlikvidovat. Proto jsem si dovolil pana ministra oslovit písemnou interpelací a požádat o vysvětlení některých jevů a některých důsledků, které právě v oblasti praktických škol v důsledku politiky ministerstva vznikají. Já si dovolím velice stručně zopakovat, na co jsem se ptal a jak pan ministr reagoval. A protože nejsem odborníkem v oblasti praktických škol, tak jsem si dovolil oslovit řadu odborníků, ať už teoretických nebo praktických na speciální školství, aby odpověď pana ministra posoudili. Z jedné takové vybrané odpovědi takovéhoto praktika, odborníka na speciální školství budu potom citovat.
Nejprve jsem pana ministra oslovil v prvním důležitém bodě, kde se na něho obracím s tím, že on kdysi před krátkou dobou slíbil, že Ministerstvo školství nebude rušit základní praktické školy. Na druhé straně však ministerstvo předložilo akční plán, kde jsou navrženy jakési kroky týkající se těchto praktických škol a z těchto kroků vyplývá, že pokud by byly realizovány, tak to nutně musí vést k tomu, že tyto základní praktické školy sice zrušeny oficiálně nebudou, ale brzy se octnou téměř bez žáků, a tím zaniknou samy nebo je zruší zřizovatel. Žádal jsem o vysvětlení této logické disproporce.
Druhý bod, který považuji rovněž za důležitý, se týká mé otázky, ve které se ptám, jakou Ministerstvo školství nabídne alternativu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách, když tyto základní školy nejsou na takové vzdělávání připraveny a ani na něj nemají patřičné finanční prostředky. I tuto odpověď pana ministra budu komentovat a rovněž vyjádřím názor daného odborníka. (V sále je hluk.)
Za třetí jsem reagoval na to, že Ministerstvo školství v současné době, tedy v době, kdy interpelace byla psána, pracuje na novelizaci školského zákona, která má připravované změny v praktickém školství uzákonit. Dozvěděl jsem se údajně, že při této novelizaci nespolupracuje ministerstvo právě s odborníky z praxe, jak bylo představiteli ministerstva slíbeno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PSP ČR