„Na veřejnou dopravu vynakládá naše město velmi významnou část rozpočtu blížící se až pětině všech výdajů a já jsem rád, že máme veřejnou dopravu v rozsahu a kvalitě, za kterou se nemusíme stydět. Generel pro její rozvoj má být materiál, který obstojí v čase. Projekty ve veřejné dopravě jsou totiž často dlouhodobé a úzce vázané na výstavbu dopravní infrastruktury a rozvoj města,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
„Lidé vnímají i potřebu elektrifikace, proto počítá generel veřejné dopravy také s rozvojem elektrické trakce. Na Vinice by měly v budoucnosti jezdit tramvaje, po Severním Předměstí pak mají vozit cestující bezemisní trolejbusy. Počítáme i s dalšími tratěmi. Systémově se řeší přestupní uzly v rámci veřejné dopravy i s vazbou na další druhy dopravy,“ popsal Miroslav Klas z Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně, která dokument ve spolupráci s Plzeňskými městskými dopravními podniky (PMDP) zpracovává.
„Téměř dvacet let jsme doháněli investiční dluh. Nyní máme i v rámci České republiky velmi dobrý vozový park,“ uvedl v Moving Station dopravní expert PMDP Jiří Kohout.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV