Plzeňané diskutovali o budoucnosti veřejné dopravy. Na Vinice by mohla jezdit tramvaj, na Lochotín trolejbus

12.03.2023 16:23 | Tisková zpráva

Návrh standardů budoucího rozvoje páteřních linek MHD v závislosti na plánovaném rozvoji města Plzně představili v Moving Station zpracovatelé generelu veřejné dopravy v Plzni. Představili také směry, kterými by se měla veřejná doprava v Plzni ubírat a co pro její efektivní rozvoj bude muset Plzeň udělat. Jde o první koncepční dokument tohoto typu v oblasti veřejné dopravy.

Plzeňané diskutovali o budoucnosti veřejné dopravy. Na Vinice by mohla jezdit tramvaj, na Lochotín trolejbus
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

„Na veřejnou dopravu vynakládá naše město velmi významnou část rozpočtu blížící se až pětině všech výdajů a já jsem rád, že máme veřejnou dopravu v rozsahu a kvalitě, za kterou se nemusíme stydět. Generel pro její rozvoj má být materiál, který obstojí v čase. Projekty ve veřejné dopravě jsou totiž často dlouhodobé a úzce vázané na výstavbu dopravní infrastruktury a rozvoj města,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

„Lidé vnímají i potřebu elektrifikace, proto počítá generel veřejné dopravy také s rozvojem elektrické trakce. Na Vinice by měly v budoucnosti jezdit tramvaje, po Severním Předměstí pak mají vozit cestující bezemisní trolejbusy. Počítáme i s dalšími tratěmi. Systémově se řeší přestupní uzly v rámci veřejné dopravy i s vazbou na další druhy dopravy,“ popsal Miroslav Klas z Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně, která dokument ve spolupráci s Plzeňskými městskými dopravními podniky (PMDP) zpracovává.

„Téměř dvacet let jsme doháněli investiční dluh. Nyní máme i v rámci České republiky velmi dobrý vozový park,“ uvedl v Moving Station dopravní expert PMDP Jiří Kohout.

„Těší nás, že o veřejná projednání strategických dokumentů města je zájem. V Moving Station byl opět plný sál návštěvníků, kteří k tématu vznášeli podnětné dotazy a připomínky, jež vyplývají z jejich každodenního užívání městské veřejné dopravy na konkrétních místech. To je pro zpracovatele velmi cenné,“ sdělila Tereza Pelclová z Centra pro komunitní práci západní Čechy.

Případné podněty pro generel veřejné dopravy v Plzni je možné zasílat zpracovatelům na klasmir@plzen.eu .

Generel veřejné dopravy města Plzně je strategický dokument, který určuje další rozvoj MHD a její podobu. Předpokládaný termín dokončení návrhové části je v prosinci 2023.

Setkání s veřejností se koná díky projektu Podpora participace v Plzni, který realizuje Centrum pro komunitní práci západní Čechy ve spolupráci s Johan z.ú. a městem Plzeň. Projekt podpořila Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund. Program je financován z Fondů EHP a Norska. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Obnova veřejného osvětlení přinese výraznou úsporu

20:27 Litoměřice: Obnova veřejného osvětlení přinese výraznou úsporu

Úsporu elektrické energie až o 90 % přinese městu Litoměřice projekt „Obnova soustavy veřejného osvě…