Hejtman Čunek: Příchod konkurence na železnici bude přínosem pro občany našeho kraje

20.03.2019 6:34

Hejtman Čunek podepsal nové smlouvy s železničními dopravci

Hejtman Čunek: Příchod konkurence na železnici bude přínosem pro občany našeho kraje
Foto: Daniela Černá
Popisek: Jiří Čunek, senátor, hejtman Zlínského kraje

Smlouvy se společnostmi České dráhy a ARRIVA vlaky, které budou od 15. prosince letošního roku zajišťovat veřejnou drážní dopravu ve Zlínském kraji, podepsal v pátek na krajském úřadě společně se zástupci obou dopravců hejtman Jiří Čunek. Tyto společnosti nabídly kraji nejnižší nabídkové ceny a zároveň splnily stanovené standardy a požadavky. V prosinci tak nastane nová situace, neboť v současné době jsou jediným železničním dopravcem ve Zlínském kraji České dráhy.

„Věřím tomu, že příchod konkurence na železnici bude přínosem pro občany našeho kraje a že oba dopravci těch devět následujících měsíců naplno využijí k tomu, aby se na nové období dobře připravili. Pro nás jsou to velké peníze, které v dalších letech na zajištění železniční dopravy v kraji vynaložíme, ovšem přinese to s sebou významné navýšení komfortu pro cestující i posílení počtu spojů," uvedl hejtman Jiří Čunek.

„Nové smlouvy zohledňují navýšení objednávaných vlakových kilometrů o 34 % ročně oproti současnému stavu. Věříme, že posílení nabídky vlakových spojů přispěje k zastavení negativního trendu úbytku cestujících a přilákání cestujících nových," doplnil Pavel Botek, náměstek hejtmana Zlínského kraje zodpovědný za oblast dopravy.

Zatímco České dráhy budou na základě nových smluv zajištovat dopravu na linkách v rámci provozních souborů A a C, společnost ARRIVA vlaky na linkách spadajících pod provozní soubor B (podrobné informace viz níže).

„Jsme připraveni poskytovat ty nejlepší služby po celou dobu trvání smluv," prohlásil dnes po podpisu předseda představenstva Českých drah Miroslav Kupec. Za společnost ARRIVA uvedl její generální ředitel Daniel Adamka: „Na tratích, kde budeme jezdit, nabídneme cestujícím nízkopodlažní vozidla s klimatizací a  wi-fi."

Základní smluvní období u provozních souborů A a C je pouze čtyřleté s ohledem na předpokládané dokončení elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice. Po spuštění elektrického provozu by se měly tyto soubory náležitě upravit a vysoutěžit nové smlouvy.

Jiří Čunek

  • KDU-ČSL
  • ANO křesťanským hodnotám
  • senátor

Provozní soubor A (nezávislá trakce)
linky Otrokovice – Zlín – Vizovice, Kroměříž – Zlín – Vizovice, Veselí nad Moravou – Otrokovice – Zlín, Přerov – Zlín

Dopravce: České dráhy a.s.
Doba trvání: 2019 – 2023 (4 roky)
Roční výkon: 811 497 vlkm (z toho pro území Zlínského kraje 775 390 vlkm)

Provozní soubor B (nezávislá trakce)
linky Rožnov pod Radhoštěm – Vsetín – Bylnice, Vsetín – Velké Karlovice, Staré Město u Uherského Hradiště – Uherský Brod – Bylnice, Uherský Brod/Újezdec – Luhačovice

Dopravce: ARRIVA vlaky s.r.o.
Doba trvání: 2019 – 2029 (10 let)
Roční výkon: 1 869 282 vlkm (z toho pro území Zlínského kraje 1 859 583 vlkm)

Provozní soubor C (závislá trakce)
linka Přerov – Břeclav

Dopravce: České dráhy a.s.
Doba trvání: 2019 – 2023 (4 roky)
Roční výkon: 1 023 581 vlkm (z toho pro území Zlínského kraje 843 167 vlkm)

Pozn.: vlkm = vlakový kilometr

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vondráček (Svobodní): Právě EU pod vedením Německa je příčinou současné energetické krize

21:03 Vondráček (Svobodní): Právě EU pod vedením Německa je příčinou současné energetické krize

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k důležitosti zachování práva veta v tvorbě energetic…