Hřib (Piráti): Praha vydává nový jízdní řád dopravních investic

25.06.2024 11:04 | Tisková zpráva

Rada hlavního města Prahy schválila Akční plán 2024–2026 Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí (P+) do roku 2026. Ten stanoví nový jízdní řád dopravních investic hlavního města Prahy.

Hřib (Piráti): Praha vydává nový jízdní řád dopravních investic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vitalij Usatyj a Zdeněk Hřib

Hlavními cíli aktualizace Plánu je stanovení priorit jednotlivých projektů dopravní infrastruktury a s tím spojené efektivní vynakládání energie na přípravu opatření, která se budou realizovat. Plán pracuje s aktuálně dostupnými finančními prostředky města, které jsou k dispozici v důsledku financování stavby metra D bez jakéhokoliv příspěvku státu. Prioritou aktualizovaného Plánu udržitelné mobility je také úspěšně usilovat o získávání financí z jednotlivých dotačních titulů Evropské unie do roku 2030.

„Městský rozpočet není neomezený a je proto nutné stanovit priority investic a dát jim jasný jízdní řád. Díky tomu budeme moci více upnout síly na projekty, které jsou už ve vysoké fázi připravenosti a rozložit si efektivněji v čase záměry, které teprve musí získat od státních úředníků kulatá razítka. Aktualizace Plánu v žádném případě neznamená zastavení projektové přípravy u staveb, jejichž realizaci není vzhledem ke stavu jejich přípravy možné do roku 2026 zahájit. Přípravné práce budou pokračovat, jde pouze o to, že některé prioritní stavby budou zahájeny až v roce 2027 a Akční plán Plánu udržitelné mobility pokrývá pouze období do roku 2026,“ vysvětluje náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Aktualizovaný Plán udržitelné mobility umožní Praze financovat z dotací EU rozšiřování tramvajové sítě, modernizaci metra a nahrazení dieselových autobusů nízkoemisními vozy. Reaguje také na strmě rostoucí výdaje hlavního města na dopravu, průměrný roční růst běžných výdajů přes 6 % na provoz veřejné hromadné dopravy a údržbu silniční infrastruktury. Nutnou podmínkou realizace akčního plánu je proto zpomalení růstu běžných výdajů na provoz hromadné dopravy a údržbu silniční sítě.

Těžiště investic v letech 2025 až 2026 se nachází v dalším rozvoji veřejné dopravy (71 % investic). Další investice v objemu 6 mld. Kč směřují do neodkladných rekonstrukcí mostů, ulic a další silniční infrastruktury (17 %) a zlepšení sítě cest pro pěší a cyklisty (2 %).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Práce

Dobrý den, máte pravdu, že život je víc než práce, ale bez práce se neobejdete a více co mi na tom přijde nejsmutnější? Že i když pracujete, často máte i dva úvazky, stejně s penězi, co za práci dostanete sotva vyjdete. A můj dotaz tak je, zda máte řešení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Randula (Svobodní): Není fér historii kroutit ani dodatečně dobarvovat

6:23 Randula (Svobodní): Není fér historii kroutit ani dodatečně dobarvovat

Bez obětí příslušníků Rudé armády by tu většina z nás dnes pravděpodobně vůbec nebyla a ti, kdo by z…