Hřib (Piráti): Praha vydává nový jízdní řád dopravních investic

25.06.2024 11:04 | Tisková zpráva

Rada hlavního města Prahy schválila Akční plán 2024–2026 Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí (P+) do roku 2026. Ten stanoví nový jízdní řád dopravních investic hlavního města Prahy.

Hřib (Piráti): Praha vydává nový jízdní řád dopravních investic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vitalij Usatyj a Zdeněk Hřib

Hlavními cíli aktualizace Plánu je stanovení priorit jednotlivých projektů dopravní infrastruktury a s tím spojené efektivní vynakládání energie na přípravu opatření, která se budou realizovat. Plán pracuje s aktuálně dostupnými finančními prostředky města, které jsou k dispozici v důsledku financování stavby metra D bez jakéhokoliv příspěvku státu. Prioritou aktualizovaného Plánu udržitelné mobility je také úspěšně usilovat o získávání financí z jednotlivých dotačních titulů Evropské unie do roku 2030.

„Městský rozpočet není neomezený a je proto nutné stanovit priority investic a dát jim jasný jízdní řád. Díky tomu budeme moci více upnout síly na projekty, které jsou už ve vysoké fázi připravenosti a rozložit si efektivněji v čase záměry, které teprve musí získat od státních úředníků kulatá razítka. Aktualizace Plánu v žádném případě neznamená zastavení projektové přípravy u staveb, jejichž realizaci není vzhledem ke stavu jejich přípravy možné do roku 2026 zahájit. Přípravné práce budou pokračovat, jde pouze o to, že některé prioritní stavby budou zahájeny až v roce 2027 a Akční plán Plánu udržitelné mobility pokrývá pouze období do roku 2026,“ vysvětluje náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Aktualizovaný Plán udržitelné mobility umožní Praze financovat z dotací EU rozšiřování tramvajové sítě, modernizaci metra a nahrazení dieselových autobusů nízkoemisními vozy. Reaguje také na strmě rostoucí výdaje hlavního města na dopravu, průměrný roční růst běžných výdajů přes 6 % na provoz veřejné hromadné dopravy a údržbu silniční infrastruktury. Nutnou podmínkou realizace akčního plánu je proto zpomalení růstu běžných výdajů na provoz hromadné dopravy a údržbu silniční sítě.

Těžiště investic v letech 2025 až 2026 se nachází v dalším rozvoji veřejné dopravy (71 % investic). Další investice v objemu 6 mld. Kč směřují do neodkladných rekonstrukcí mostů, ulic a další silniční infrastruktury (17 %) a zlepšení sítě cest pro pěší a cyklisty (2 %).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Jan Síla byl položen dotaz

Myslíte, že máme dobře fungující zdravotnictví

Jestli tomu tak podle vás je, tak jak vysvětlíte, že dost lidí marně shání lékaře? To přeci není znakem dobře fungujícího zdravotnictví, čímž neříkám, že zdravotníci, co svou práci dělají, jí dělají špatně, ale kdo může, tak jde za lepším. Ostatně se stačí podívat i na to, kolik vystudovaných lékařů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zaorálek (SOCDEM): Vy si necháte Ukrajinu a my provedeme intervenci v Íránu

17:03 Zaorálek (SOCDEM): Vy si necháte Ukrajinu a my provedeme intervenci v Íránu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k útooku USA na Írán.