Debaty se zúčastnili ministr dopravy Martin Kupka (SPOLU), stínový ministr dopravy Martin Kolovratník (ANO), náměstek hejtmana Libereckého kraje Jan Sviták (STAN), Václav Vislous (Piráti) a Jiří Vlk za Motoristé sobě. Diskusi moderoval předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Jan Sechter spolu s prezidentem Komory Zdeňkem Zajíčkem.
Živá debata se rozproudila okolo povinného snižování emisí ze silniční dopravy, sektoru, který dosud nebyl v emisním obchodování zahrnut. Ministr dopravy Martin Kupka (SPOLU) zdůraznil v této souvislosti potřebu systematického uplatňování národních zájmů. „Systém emisních povolenek ETS 2 vyžaduje změnu a odklad. Pokud má Česká republika v Evropě něco prosadit, tak jedině přesvědčivým, koordinovaným a sebevědomým postupem, jako se to povedlo u normy Euro 7,“ připomněl ministr Kupka úspěch, kdy se České republice ve spolupráci s dalšími členskými státy podařilo prosadit odklad a zmírnění původních přísných emisních limitů pro evropské výrobce automobilů.
Také stínový ministr dopravy Martin Kolovratník (ANO) potvrdil, že bude prosazovat revizi systému ETS 2 a poukázal na negativní dopady emisních povolenek pro podniky i domácnosti. „U ETS 2 jsme schopní dosáhnout změny, ale musíme jednat razantně. Když se povolenka dostane na 100 eur, může to znamenat růst cen pohonných hmot o 10 až 12 korun – a to už není jen politický problém, ale je to problém konkurenceschopnosti celé Evropy,“ varoval Kolovratník.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva